هنر انقلاب دارای وجه اخلاقی، معرفتی و انقلابی است

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان هنر انقلاب را دارای وجه اخلاقی، معرفتی و انقلابی دانست.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  ناصر آریایی نیا معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در پیامی به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی، هنر انقلاب اسلامی را دارای شأنی مردمی و سرشار از ذوق مخاطب به همراه مفاهیم ارزشمند متعهدانه پیرامون جامعه برشمرد.

او گفت: هنر انقلاب، هنری که علاوه بر بار زیبایی شناسی دارای وجه اخلاقی، معرفتی و انقلابی است. انقلاب در لغت به معنای دگرگون شدن و تحول به منظور تغییرات اساسی و بنیادین بشمار می‌رود.

آریایی نیا بیان داشت: هنر انقلاب اسلامی دارای شأنی مردمی و سرشار از ذوق مخاطب بهمراه مفاهیم ارزشمند متعهدانه پیرامون جامعه است.

 معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تصریح کرد: این سبک هنری نشان دهنده پیوند امر قدسی با تخیل و ذوق هنری هنرمندان انقلابی است و دین به عنوان منبع الهام‌های معنوی در اولویت تفکر هنری قرار می‌گیرد نمونه‌های هنر انقلابی گویای عمق تاثیر گذاری این هنر بر فرهنگ جامعه است.

این مقام مسئول گفت: هفته هنر انقلاب اسلامی عنوان مهم‌ترین رویداد حوزه هنری است که هر ساله ۲۰ فروردین ماه همزمان با سالروز شهادت سید مرتضی آوینی آغاز به کار می‌کند که سال جاری به دلیل درگیری با ویروس کرونا، به منظور حفظ سلامت مخاطبان و مبارزه با این بیماری به خردادماه امسال موکول شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.