غسل و نماز میت بر پیکر فوتی‌های کرونایی

با پیگیری امام جمعه آبادان غسل و نماز میت بر پیکر فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا در آبادان و خرمشهر از دیروز انجام شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،در آئین غسل و نماز میت بر پیکر فوتی‌های کرونایی سه تن از طلاب حوزه علمیه امام صادق (ع) آبادان به همراه امام جمعه این شهرستان این وظیفه شرعی را انجام دادند تا خانواده‌های متوفیان از بلاتکلیفی خارج شوند.

حجت‌الاسلام علی ابراهیمی‌پور امام جمعه آبادان گفت: به‌منظور غسل و نماز میت بر پیکر متوفیان ناشی از ابتلا به کرونا ویروس در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر مکانی را به‌صورت موقت در نظر گرفتیم و امیدواریم طی هفته آینده مکان دیگر و بهتری را برای غسل اموات کرونایی در نظر گرفته شود.

او افزود: با این اقدام متوفیان بر اساس موازین شرعی غسل و کفن می‌شوند و پس از اقامه نماز میت بر پیکر آنها خاکسپاری می‌شوند.

 امام جمعه آبادان تصریح کرد: خوشبختانه با پیگیری‌هایی که انجام شد و پس از اعلام فتوای مراجع عالیقدر جهان اسلام، رهبر معظم انقلاب و آیت‌الله سیستانی مبنی بر لزوم غسل و نماز میت بر پیکر متوفیان مبتلا به کرونا توانستیم از دیروز به کمک سه طلبه حوزه علمیه آبادان مراحل شرعی غسل، کفن و نماز میت را بر پیکر این متوفیان انجام دهیم تا خانواده‌های آنان از بلاتکلیفی خارج شوند.

حجت‌الاسلام ابراهیمی‌پور، از غسل، کفن و اقامه نماز میت بر پیکر چهار فوتی ناشی از کرونا در آبادان خبر داد و ابراز داشت: پیش از این نیز میت‌ها به‌صورت تیمم غسل و کفن و سپس به خاک سپرده می‌شدند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.