گوترش: کرونا صلح و امنیت جهانی را تهدید می‌کند

دبیرکل سازمان ملل متحد هشدار داد شیوع ویروس کرونا صلح و امنیت جهانی را در خطر قرار می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ان بی سی نیوز، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد روز پنجشنبه به شورای امنیت هشدار داد همه گیری ویروس کرونا صلح و امنیت جهانی را تهدید می‌کند و احتمال دارد به افزایش ناآرامی و خشونت اجتماعی منجر شود.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد که در تاریخ ۲۳ مارس خواهان آتش بس در تمامی درگیری‌ها در جهان شده بود، گفت: این بحران مانع تلاش‌های بین المللی، منطقه‌ای و ملی برای حل بحران در زمانی شده است که ما به شدت به آن نیازمندیم.

گوترش همچنین به خطرات دیگر کرونا برای امنیت جهان، از جمله فرصت طلبی تروریست‌ها برای حمله و اینکه چگونه این گروه‌ها می‌توانند مشاهده کنند یک حمله تروریستی بیولوژیکی اتفاق بیافتد، بی ثباتی اقتصادی، تنش‌های سیاسی ناشی از تعویق انتخابات‌ها اشاره کرد.

دبیرکل سازمان ملل همچنین بار دیگر تأکید کرد سازمان ملل با خطرناک‌ترین آزمون خود از زمان تأسیس این سازمان در ۷۵ سال پیش مواجه است.

گفتنی است آمریکا با ثبت بیش از ۴۶۸ هزار و ۸۰۰ مبتلا، رتبه نخست مبتلایان به کرونا را در میان کشور‌های جهان داراست؛ همچنانکه نزدیک به ۱۶ هزار و ۷۰۰ نفر تا بدین لحظه در آمریکا بر اثر کرونا جان خود را از دست داده اند.

اسپانیا با دارا بودن بیش از ۱۵۳ هزار مبتلا و بیش از ۱۵ هزار قربانی و ایتالیا با دارا بودن بیش از ۱۴۳ هزار مبتلا و بیش از ۱۸ هزار قربانی به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم را در جهان به خود اختصاص داده اند.

تا کنون بیش از ۱ میلیون و ششصد هزار نفر در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده اند؛ همچنانکه شمار قربانیان به بالای ۹۵ هزار نفر رسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار