در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

غربالگری سلامت روان ۱۱ هزار خانواده/ ۷۰۰ تشکل جوانان برای مقابله با ویروس کرونا فعال هستند

معاون امور جوانان از غربالگری سلامت روان ۱۱ هزار خانواده در ایام کرونایی توسط دفاتر مشاوره وزارت ورزش و جوانان خبرداد.

محمدمهدی تندگویان معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در گفت و گو با خبرنگارحوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،اظهار کرد: سامانه‌ای که توسط تشکل‌های جوانان در استان ایلام شکل گرفت، وظیفه عرضه و تقاضای اقلام بهداشتی را در کشور برعهده دارد.

او با بیان اینکه این سامانه از احتکار جلوگیری کرده و با تنظیم قیمت بازار ارزش واقعی و کالا‌های مورد نیاز مردم را برآورد کرده است، ادامه داد: در صورتی که این طرح ملی شود، زیرساخت‌هایی برای توزیع و تحویل اقلام مورد نیاز مردم در استان‌های مختلف وجود دارد و ما آمادگی این را داریم که توزیع کالا را برای مردم انجام دهیم.

تندگویان با بیان اینکه در حال حاضر اپلیکیشن‌های دیجیتال مارکتینگ در کشور اعلام کردند توان و نیروی کافی برای تحویل اقلام مورد نیاز مردم را به درب منزل ندارند، افزود: جوانان ما با راه اندازی یک شبکه امن کالا می‌توانند این کار را در سطح ملی انجام دهند.

معاون امور جوانان تصریح کرد: با درخواست وزارت بهداشت و صمت بعد از اخذ مجوز‌های مختلف می‌توانیم شبکه امن توزیع کالا را در اختیار این نهاد‌ها و فروشگاه زنجیره‌ای قرار دهیم.

تندگویان خاطرنشان کرد: صندوق بازنشستگی نیز با در اختیار دادن لیستی از بازنشستگان و سالمندان می توانند ما را در این زمینه همراهی کنند.

او با بیان این که نگاه ما در این زمینه نگاه درآمدزایی نیست و عام المنفعه است، گفت: در حال حاضر زیرساخت‌های فیزیکی آن نیز وجود دارد و ۱۰۰ خانه جوان در کشور داریم که در حال حاضر به دلیل وجود کرونا هیچ فعالیتی در آن صورت نمی‌گیرد.

تندگویان ادامه داد: می‌توانیم خانه‌های جوان را به پایگاه و انبار کالا برای توزیع و کنترل نظارت تبدیل کنیم همچنین در اختیار دولت و بخش خصوصی نیز قرار دهیم.

او با بیان اینکه جوانان سمن‌های استان البرز با فراهم کردن تونل ضد عفونی در ابتدای مراکز خرید و اماکن دولتی غربالگری و استریل افراد انجام می‌دهند، گفت: به جای آن که به هر نفر دستکش و ماسک ارائه کنند فرد مورد نظر را در تونل‌های ورودی ضد عفونی می‌کنند.

معاون امور جوانان تاکید کرد: دفاتر مشاوره ما در حال حاضر خدماتی را برای جلوگیری و رفع آسیب‌های روانی ویروس کرونا و روابط داخل خانه ارائه می‌دهند.

او با بیان اینکه از مجموع ۳۰۰ دفتر مشاوره کل کشور ۱۸۶ دفتر برای موضوع کرونا فعال هستند، گفت: روانشناسان با تایید وزارت بهداشت در مراکز حضور دارند و خدمات رایگان را ارائه می‌دهند.

معاون امور جوانان ادامه داد: در حال حاضر ۱۱ هزار خانواده غربالگری شدند و این افراد با تماس تلفنی و یا آنلاین توانستند آسیب‌های روانی خود را به صورت رایگان مرتفع کنند.

تندگویان افزود: در استان کرمان جوانان ما در فضای بیمارستان‌های بیماران کرونایی رادیو ایجاد کردند و ۲ الی ۳ ساعت در روز برای کادر درمانی و بیماران برنامه‌های مختلفی اجرا می‌کنند.

او با بیان اینکه پیام‌هایی به کادر درمان و بیماران داده می‌شود و این اقدام به شدت در روحیه بخشی به این افراد موثر بوده است، بیان کرد: همچنین از هفته گذشته پک‌های میان وعده به کادر درمان که شامل میوه جات، شیرینی‌جات و تنقلات بود ارائه شد که این اقدام هم برای تشکر و هم برای روحیه به کادر درمان انجام شد.

تندگویان گفت: از ۳ هزار تشکل فعال کشور ۷۰۰ تشکل به صورت فعال در حوزه‌های مختلف در بحث مبارزه با کرونا فعال هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار