مردم هشدار‌های مربوط به کرونا را جدی بگیرند

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مردم هشدار‌های مسئولان و کادر درمانی در خصوص ویروس کرونا را جدی بگیرند و به دستورالعمل‌های ابلاغی در این زمینه عمل کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اطلاعیه شماره چهار کمیته اطلاع رسانی ستادملی مقابله با کرونا اظهار داشت: بر اساس این اطلاعیه اصناف در صورت تمایل می‌توانند با ثبت نام و اخذ تعهد برای اجرای دستورالعمل بهداشتی مقابله با کرونا در طرح فاصله‌گذاری هوشمند شروع به کار کنند.

او ادامه داد: همچنین در این اطلاعیه از همراهی مردم در کاهش تردد‌های غیرضروری قدردانی و تاکید بر استمرار اجرای فاصله گذاری اجتماعی به عنوان مهمترین راهکار کنترل همه گیری بیماری کرونا شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برای شروع فعالیت مشاغل کم خطر در طرح فاصله گذاری هوشمند تمامی واحد‌های صنفی از امروز می‌توانند در سامانه salamat.gov.ir بمنظور دریافت دستورالعمل سلامت محیط کار، شاغلان، مشتریان و تایید تعهدنامه بصورت الکترونیکی برای التزام به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا ثبت نام کنند.

او افزود: اصناف پس از تایید تعهدنامه التزام به رعایت دستورالعمل بهداشتی مقابله با کرونا بصورت الکترونیکی - اخذ کد بهداشتی از طریق سامانه salamat.gov.ir و نصب در واحد صنفی می‌توانند به فعالیت شروع کنند.

موهبتی تصریح کرد: دستورالعمل‌های سلامت محیط کار، شاغلان و مشتریان تمام مشاغل و اصناف برای مقابله با کرونا در سامانه http://markazsalamat.behdasht.gov.ir در دسترس عموم اصناف و مردم است.

او بیان کرد: تدابیر لازم برای بازرسی و نظارت دستگاه‌های ذیربط و مردم بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا مصوب وزارت بهداشت توسط اصناف و مشاغل اتخاذ شده که در اطلاعیه بعدی به اطلاع عموم خواهد رسید.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: تمام واحد‌های تولید در بخش‌های مختلف صنف، صنعت، توزیعی و خدمات فنی که برای تامین مایحتاج عمومی و نیاز ضروری مردم از جمله موادغذایی، خدمات فنی و تعمیر لوازم خانگی و منزل از بدو شروع بحران بیماری کرونا در حال خدمات رسانی به مردم بوده‌اند کماکان در چارچوب دستورالعمل بهداشتی ابلاغی مجاز به فعالیت در این حوزه‌ها هستند.

او اظهارداشت: همچنین فعالیت‌های صنفی که از بدو شروع بحران بیماری کرونا بدلیل شرایط محیطی و تجمع جمعیت در آن واحد‌ها فعالیت‌های پرخطر اعلام و تعطیل شده‌اند تا اعلام عادی شدن شرایط از طرف وزارت بهداشت کماکان تعطیل اعلام می‌شود.

موهبتی بیان کرد: براساس اعلام وزارت بهداشت فعالیت‌های پرخطر برای شیوع کرونا در حوزه اصناف شامل آرایشگاه‌های مردانه و زنانه، رستوران‌ها، تالار پذیرایی و سالن مراسم، مراکز بازی، تفریحی، گیم نت، قهوه خانه‌ها، چایخانه‌ها، اماکن اقامتی، هتل‌ها، استخر، سونا و ماساژ و باشگاه‌های بدنسازی و ورزشی – سینما‌ها -جشنواره‌ها و نمایشگا‌های هنری و فرهنگی است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار