بازگشایی آرام مرز‌های زمینی ایران و ترکیه

مدیرکل گمرک بازرگان گفت: یک محموله دارویی تجاری از کشور بلغارستان برای کمک به بیماران کرونایی از طریق بازارچه مشترک مرزی "ساری سو" بازرگان وارد کشور شد.

بازگشایی آرام مرز‌های زمینی ایران و ترکیه / ورود محموله دارویی ۱.۵ میلیون یورویی مقابله با کرونااز بازارچه مرزی به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، صادق نامدار مدیرکل گمرک بازرگان گفت: محموله دارویی مرتبط با ویروس کووید - ۱۹ و خریداری شده از کشور بلغارستان به میزان هشت تن از طریق بازارچه مرزی «ساری سو» وارد ایران شد.

ورود محموله دارویی ۱.۵ میلیون یورویی مقابله با کرونا از بازارچه مرزی "ساری سو"

صادق نامدار اظهار کرد: این دومین محموله دارویی است که با توافق مدیران مرزی ایران و ترکیه از طریق بازارچه مرزی «ساری سو» در ماکو وارد کشور می‌شود، تا در اختیار مدیران بخش درمان کشور قرار گیرد.

او اضافه کرد: این محموله به ارزش یک میلیون و ۴۸۱ هزار یورو پس از پذیرش و تحویل و انجام تشریفات گمرکی با یک کامیون به مقصد گمرک «شهریار» تهران راهی شد.

نامدار بیان کرد: گمرک بازرگان آمادگی دارد تا کلیه محموله‌های دارویی را از طریق بازارچه مرزی «ساری سو» که در یک کیلومتری بازرگان قرار دارد، وارد کشور کند.


بیشتر بخوانید: ۸۵ درصد واردات کشور مربوط به مواد اولیه و واسطه‌ای است


او ادامه داد: شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی می‌توانند جهت هماهنگی با گمرک کشور ترکیه و حمل بار دارویی، مشخصات کامیون خود را به گمرک بازرگان اعلام نمایند.

به گفته نامدار نخستین محموله دارویی خریداری شده از کشور آلمان نیز چند روز قبل به میزان ۲۶ تن از طریق همین بازارچه وارد کشور شده بود.

بازارچه «ساری سو» یک بازار مرزی در نزدیکی ماکو بوده که در بین حوزه شهرستان ماکو و شهر مرزی «دوغوبایزید» در استان آغری ترکیه واقع است.

انتهای پیام/

برچسب ها: گمرگ ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار