در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

استمرار بارش باران در برخی از استان‌های کشور

ضیاییان گفت: در برخی از استان‌های کشور به سبب شدت بارش‌ها احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها وجود دارد.

صادق ضیاییان مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از استمرار فعالیت سامانه بارشی در برخی مناطق کشور خبر داد و گفت: امروز (جمعه) در استان‌های لرستان، شمال شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و شمال فارس بارش از شدت بیشتری برخوردار است که با این وجود احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها وجود دارد.

او افزود: فعالیت سامانه بارشی طی روز‌های آتی منجر به بارش باران گاهی رعد‌وبرق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد بارش تگرگ خواهد شد.

ضیاییان ادامه داد: روز شنبه فعالیت سامانه بارشی در اغلب نقاط کشور به جز هرمزگان و سیستان‌‌وبلوچستان ادامه دارد.


بیشتر بخوانید: وضعیت آب و هوا در ۲۲ فروردین 


این مقام مسئول اظهار کرد: بنابر نقشه‌های هواشناسی روز شنبه در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، شرق سمنان، شرق اصفهان، نیمه شمالی یزد، نیمه شمالی فارس، چهار محال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد بارش از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود که بدین ترتیب احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌ها، لغزندگی جاده‌های مواصلاتی و طغیان رودخانه‌ها وجود دارد.

با توجه به نهایی شدن تراز آب درمخزن سد ساوه در استان مرکزی، ازادسازی آب از دریچه تحتانی آغاز شد

ضیاییان افزود: روز یکشنبه در استان‌های واقع در شمال شرق و شرق و روز دوشنبه تا حدودی استان‌های جنوبی؛ هرمزگان، جنوب فارس و جنوب کرمان بارش را تجربه خواهند کرد.

بارش تهران قابل ملاحظه نیست

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره آخرین وضعیت آب و هوای تهران بیان کرد: طی امروز و فردا در تهران بارش‌هایی را خواهیم داشت و طی امروز (جمعه) و فردا (شنبه) به سبب بارش‌های بهاری احتمال بارش تگرگ هم وجود دارد و همچنین برای ارتفاعات نیز بارش برف پیش‌بینی می‌شود.


بیشتر بخوانید:  آماده باش سراسری در تهران اعلام شد 


این مقام مسئول در پایان با اشاره به اینکه دمای تهران طی ۲ تا ۳ روز آینده به هنگام ظهر افزایش خواهد یافت، تصریح کرد: حداقل دما در شب قدری افزایش خواهد یافت، اما میزان آن محسوس نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Singapore
محمود گودرزی
۱۶:۵۴ ۲۲ فروردين ۱۳۹۹
لطفانبرای هم سان سازی حقوق باز نشستگان تامین اجتمانی بد از سال ها فکری کنید تا این ناچیز بگیران هم بتوانند جواب گوی خانوادهشان باشند گودرزی از کرج
Singapore
محمود گودرزی
۱۶:۵۴ ۲۲ فروردين ۱۳۹۹
لطفانبرای هم سان سازی حقوق باز نشستگان تامین اجتمانی بد از سال ها فکری کنید تا این ناچیز بگیران هم بتوانند جواب گوی خانوادهشان باشند گودرزی از کرج
آخرین اخبار