رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد؛

انجام بیش از هزار و ۲۰۰ آزمایش روزانه کووید۱۹ در آزمایشگاه‌های فارس

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از انجام بیش از هزار و ۲۰۰ آزمایش روزانه کووید۱۹ در آزمایشگاه‌های فارس خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهرزاد لطفی رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در جمع اعضای ستاد مدیریت بیماری کووید۱۹ دانشگاه، اقدامات انجام شده در مقابله با کروناویروس را بررسی و دستورات لازم را در این زمینه صادر کرد.

او با اشاره به تلاش شبانه روزی مجموعه سلامت استان در مقابله با کروناویروس از انجام هزار و ۲۷۵ آزمایش کووید۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته از سوی آزمایشگاه‌های استان فارس خبر داد و اظهار کرد: تلاش برای افزایش تعداد آزمایش‌ها و ارایه خدمات بیشتر و سریع‌تر به بیماران و موارد مشکوک ابتلا به ویروس کرونا ادامه دارد.

او بیان کرد: در نشست امروز ستاد مدیریت بیماری کووید۱۹ دانشگاه افزایش تعداد تخت‌های آی. سی. یو با هدف بستری و مراقبت از بیماران بدحال و دارای شرایط خاص بررسی و دستورات لازم به واحد‌های مربوطه ابلاغ شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: بر اساس مصوبات این نشست بر کنترل مبادی ورودی شهر‌ها و به ویژه شهرستان‌هایی که مبادی ورودی استان فارس محسوب می‌شوند، تاکید شد و روند غربالگری در ورودی‌های شهرستان‌ها تا یکم اردیبهشت مانند گذشته ادامه دارد و پس از آن نیز بر اساس شرایط موجود در این زمینه تصمیم گیری می‌شود.

لطفی گفت: مقرر شد تیم نظارت دانشگاه شامل نمایندگان معاونت درمان، معاونت بهداشت، اساتید اپیدمیولوژی و امور آزمایشگاه‌ها با حضور در شهرستان جهرم ضمن بررسی وضعیت بیماری کووید۱۹، نحوه ارایه خدمات سلامت در این شهرستان را پایش و گزارشی از این بازدید‌ها برای ارسال به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به ستاد مدیریت بیماری کووید۱۹ دانشگاه ارایه کنند.

او همچنین از تشکیل کمیته راه اندازی تله مدیسین دانشگاه با محوریت معاونت درمان و با حضور نمایندگان نظام پزشکی شیراز و فناوری اطلاعات دانشگاه خبر داد.

اعضای ستاد مدیریت کووید۱۹ دانشگاه نیز گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های حوزه‌های مختلف دانشگاه در شیراز و شهرستان‌ها در زمینه مقابله با کروناویروس به حاضران ارایه دادند و مصوبات روز‌های گذشته پیگیری و ارزیابی شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار