همچنان خطر شیوع و همه گیری کرونا در چهارمحال و بختیاری وجود دارد

رئیس کمیته اطلاع رسانی مقابله با کرونا ویروس گفت: خطر شیوع و همه گیری ویروس کرونا در استان چهارمحال و بختیاری همچنان وجود دارد.

همچنان خطر شیوع و همه گیری کرونا وجود داردبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید علی درخشان رئیس کمیته اطلاع رسانی مقابله با کرونا ویروس در چهارمحال و بختیاری گفت: خطر شیوع و همه گیری کرونا ویروس در این استان همچنان وجود دارد و در اوج شیوع این بیماری نو پدید هستیم.

او افزود: از علل شیوع بالای کرونا طی روز‌های اخیر در استان شیوع خوشه‌ای در پی برگزاری محافل و مجالس خانوادگی علی رغم توصیه‌های متخصصین و کارشناسان بهداشتی و درمانی برای پرهیز از هرگونه تجمعات حتی خانوادگی و کوچک فامیلی است.

درخشان اضافه کرد: تعطیلی مشاغل پر خطر از جمله استخرها، اماکن و سالن‌های بدن سازی و ورزشی، آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی، آموزشگاه‌های رانندگی، بازار روز و نمایشگاه‌ها، تالار پذیرایی و سالن‌های مجالس، بوستان و امام زادگان، مساجد، مدارس و دانشگاه‌ها تا ۳۰ فروردین ماه تمدید شد.

او اظهار داشت: با توجه به تصمیم بازگشایی برخی اصناف به شکل پلکانی بر اساس پروتکل‌های بهداشتی، ضرورت رعایت نکات بهداشتی و عمل به دستور العمل‌ها از سوی متصدیان مختلف و مردم مضاعف خواهد شد.

درخشان گفت: برگزاری محافل خانوادگی کوچک در شرایط کنونی خطر آفرین است و ارتباط تلفنی و غیر حضوری توصیه می‌شود.

او افزود: مردم می‌توانند هرگونه عدم رعایت بهداشت و پروتکل‌های بهداشتی توسط صنوف را از طریق سامانه ۱۹۰ اعلام نمایند و به سیستم بهداشتی در امر پیشگیری از همه گیری ویروس کرونا و به حفظ سلامت خود کمک کنند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.