مشکلات پوستی می‌توانند از علائم کرونا باشند؟

متخصصان پوست از یکی دیگر از علائم غیرمعمول بیماری کرونا رونمایی کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان ، تب، خستگی، سرفه خشک و تنگی نفس از جمله متداول‌ترین علائم کووید-۱۹ است، اما این علائم برای اثبات ویروس کرونای جدید کافی نیست. برای فهمیدن اینکه فردی مبتلا به کرونا است، باید از آن فرد آزمایش گرفته شود، اما این آزمایشات تنها در صورت واجد شرایط بودن و آزمایش‌های کافی برای انجام این کار انجام می‌گیرد.

این ویروس کشنده قادر به ایجاد علائمی دیگری در بدن انسان نیز است، متخصصان مغز و اعصاب دریافتند که برخی از بیمارانی علائم گیجی داشتند، سکته مغزی نکرده‌اند.

بسیاری از پزشکان متوجه شدند که بیماران مبتلا به کووید_۱۹ حس بویایی و چشایی خود را نیز از دست می‌دهند، در حال حاضر متخصصان پوست ونورولوژیست سازمان اتحادیه ملی فرانسه (SNDV) علائم پوستی را به تمام علائم غیرمعمول ویروس کرونا افزودند.

به گزارش لو فیگارو، علائم پوستی شامل کهیر و قرمزی مداوم علائم شبه سرمازدگی از علائمی‌اند که در بیماران مبتلا به کرونا ظاهر می‌شوند، به وجود آمدن ناگهانی قرمزی در پوست ممکن است دردناک باشد، همچنین متخصصان پوست متوجه ضایعات ناشی از کهیر به صورت موقت شدند.

SNDV به کمک بیش از ۴۰۰ نفر از متخصصین را که در بخش خصوصی یا برای سیستم مراقبت‌های بهداشت عمومی در فرانسه فعالیت می‌کردند، متوجه شد مشکلات پوستی مبتلایان به ویروس کرونا ممکن است با سایر علائم این ویروس مانند مشکلات تنفسی همراه باشد.

گفتنی است که همه بیماران مبتلا به ویروس کرونا علائم بیماری مشابه‌ای ندارند، بسیاری از آن‌ها حتی ممکن است اصلاً هیچ مشکل تنفسی را تجربه نکنند در حالی که سیستم ایمنی بدن آن‌ها با ویروس مبارزه می‌کند.

مطالعات نشان داده است که بعضی از بیماران مبتلا به کوید-۱۹ هیچ علائمی از این بیماری را ندارند، اما می‌توانند دیگران را آلوده کنند.

تجزیه و تحلیل بسیاری از موارد گزارش شده توسط این گروه تحقیقاتی فرانسوی نشان می‌دهد که این علائم ظاهری پوستی می‌تواند همراه دیگر علائم در بیماران مبتلا به ویروس کرونا ظاهر شود.

به نقل یک بیانیه مطبوعاتی که هشدار به مردم و جامعه پزشکی هشدار داده است تا هرچه سریعتر جهان موفق به مهار این بیماری مسری بالقوه شود.

پزشکان نیز به بیماران توصیه کردند در صورت بروز علائم ظاهری پوستی مشاوره انجام دهند.

مدیرکل بهداشت جرمی سالومون درباره علائم پوستی در بیماری کووید-۱۹، گفت: از ظهور علائم پوستی در موارد مبتلا به کرونا آگاهی ندارد، اما همه چیز درباره ویروس کرونای جدید شناخته شده نیست، ما هر روز مطالب جدیدی درباره این ویروس می‌آموزیم.

اگر شما هر نوع مشکل پوستی داشتید، باید با پزشک خود تماس بگیرید، نه فقط به این دلیل که ممکن است مبتلا به کووید-۱۹ باشید بلکه به دلیل این که تمام موارد پوستی بدون در نظر گرفتن سایر شرایط پزشکی باید تحت درمان قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: ویروس کرونا؛ کدام مشاغل پر خطر مجاز به آغاز فعالیت نیستند؟

بیشتر بخوانید: آیا استفاده از دستکش در خرید‌های روزانه برای پیشگیری از کرونا مفید است؟

بیشتر بخوانید: درگیری هم‌زمان چین با ۲ نوع آنفلوآنزای جدید پرندگان و کرونا

بیشتر بخوانید: ویروس کرونا؛ چگونه بدون تب سنج بفهمیم تب داریم؟

بیشتر بخوانید: ویروس کرونا؛ در دوران نقاهت بعد از آلودگی چه اقداماتی باید انجام دهیم؟

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.