اعلام اسامی صنوف پرخطر و کم خطر

اسامی مشاغل و صنوف پرخطر مشخص و به تمام شهرستان‌های استان اعلام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، بختیار خلیقی معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: گام دوم فاصله‌گذاری هوشمند مبتنی بر بازگشایی بخشی از واحد‌های صنفی است در استان‌ها از جمله کردستان از تاریخ شنبه ۲۳ فروردین با هماهنگی ستاد مقابله با کرونا استان آغاز می‌شود.

او با اشاره به اینکه صنوف پرخطر تعطیلی آن‌ها همچنان ادامه دارد، اضافه کرد: فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای به غیر از سوپرمارکتی، بهداشتی و شوینده، پاساژ و مجتمع‌های تجاری و بازار‌های مرکزی مسقف، آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی، آموزشگاه‌های رانندگی، رستوران، اغذیه فروشی، طباخی و فست‌فود، گرمابه، سونا و ماساژ، مراکز بازی و تفریحی وگیم‌نت، باشگاه‌های ورزشی و بدنسازی، تالار پذیرایی و سالن مراسم، قهوه‌خانه، چایخانه و تریا مشمول این طرح بازگشایی نبوده و تا اطلاع ثانوی امکان بازگشایی آن‌ها وجود ندارد.

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: تمام واحد‌های صنفی مشمول صنوف پرخطر در سراسر استان موظفند مطابق مصوبات و بخشنامه‌های گذشته ستاد ملی کرونا عمل کرده و تحت هیچ عنوان تا اطلاع ثانوی نسبت به بازگشایی واحد‌های خود اقدام نکنند.

خلیقی یادآور شد: مراکز با تجمع انبوه همچون مدارس، دانشگاه‌ها، آموزشگاه‌ها، مراکز پیش دبستانی و مهد‌های کودک، مراکز فرهنگی مانند سینما، تئاتر، فرهنگسراها، مراکز ورزشی سرپوشیده، اماکن مذهبی، پارک‌ها و فضای سبز و مبلمان شهری، مراکز گردشگری مثل موزه‌ها، خوابگاه‌ها، پانسیون‌ها و مراکز تفریحی همچنان تعطیل خواهند بود.

او تاکید کرد: براساس این دستورالعمل، واحد‌های صنفی مجاز به بازگشایی شامل صنوف و مشاغل کم خطر با ریسک کم و متوسط هستند که موظفند با رعایت پروتکل‌های ابلاغی وزارت بهداشت و مراجعه به درگاه اطلاع رسانی این وزارتخانه ضمن ثبت نام، نسبت به دریافت گواهی سلامت، بارکد مربوطه و نصب آن در محل کسب اقدام کنند.

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان صنوف کم خطر در این استان را به شرح ذیل اعلام کرد:صنوف کم خطر شامل مصالح ساختمان، آهن، فولاد، آلومینیوم و پی‌وی‌سی، کاغذ و مقوا، کابینت و تجهیزات آشپزخانه، نظافت ساختمان، قالیشویی، موادشیمایی، لوازم خانگی، الکترونیکی و لوستر، پارکینگ، تعمیر لباس و کفش، شیرآلات لوازم بهداشتی، کاشی و سرامیک و تزئینی ساختمان، قطعات یدکی، پرده تزیین و دکوراسیون، ملزومات فرهنگی است.

فروشگاه مواد دخانی، شیرینی، شکلات، بستنی، آبمیوه و خشکبار، آرایشی بهداشتی و شوینده، لوازم و تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی، عطاری، طلا، جواهر، نقره و بدلیجات و ساعت، کامپیوتر، تجهیزات الکترونیکی، دوربین و خفاظتی، بلور، کریستال و ظروف چینی، موبایل، دوربین، لوازم دیجیتال و لوازم جانبی، ظروف و ملزومات پلاستیکی. ظروف آلومینیوم، شیشه و آیینه، فروش خودرو سنگین و سواری، گل و گیاه، پارچه، پوشاک، کیف، کفش، پاپوش و چرم، کشباف، پیراهن دوز و خیاط، خرازی و ملزومات پوشاک، سراجی و لوازم قنادی، لوازم شکار و تفریح، خشکشویی و اتوشویی، ناشران، کتاب فروشان، خدمات چاپ، آتلیه و عکاسی. مبلمان منزل و اداری و کالای خواب، ایمنی و آتش نشانی، دکه داران و بوفه، تعمیرگاه خودرو سنگین و سبک و کارواش، عینک، الکترونیکی، بنگاه معاملات مسکن، آسانسور، فروشندگان رنگ، ورزشی و اسباب بازی، سمساری، لوازم جانبی موبایل و کامپیوتر، روزنامه‌ها و فروشندگان صنایع دستی.

انبار و سردخانه‌ها، ابزار و یراق، پیچ و مهره و قفل لولا و کلید، چوب، تخته و نئوپان، رستوران و غذای آماده (صرفا بیرون بر)، تاسیسات و تهویه مطبوع، لوله و پروفیل، لوازم و ماشین‌آلات اداری، مهندسی، دفتری و لوازم التحریر، موتور و دوچرخه، ماشین‌آلات کشاورزی و پمپ آب، چرم، فرش، موکت و کفپوش‌ها.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.