توقف همکاری‌های نظامی آمریکا و کره‌جنوبی

ادامه همکاری‌های نظامی آمریکا با کره‌جنوبی به دلیل رد پیشنهاد کره‌جنوبی از سوی واشنگتن مبنی بر افزایش ۱۳ درصدی حضور نظامیان آمریکایی در این کشور با مشکل مواجه شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، کره‌جنوبی پیشنهاد داد هزینه نظامیان آمریکایی حاضر در این کشور را ۱۳ درصد افزایش پیدا کند.

ایالات متحده آمریکا با رد پیشنهاد کره‌جنوبی خواستار افزایش بیشتری شده است که همین موضوع  ادامه همکاری‌های نظامی دو کشور را با مشکل روبه‌رو می‌کند.


بیشتر بخوانید: تداوم پرواز هواپیما‌های جاسوسی آمریکا بر فراز شبه جزیره کره


توقف فعالیت‌های نظامی آمریکا و کره‌جنوبی در پی گسترش شیوع ویروس کرونا ممکن است همکاری‌های نظامی مشترک دو کشور را با تهدید مواجه کند.

این در حالی است که کارشناسان گفته‌اند که روابط کره‌جنوبی و آمریکا در خطر بزرگتری قرار گرفته و امکان دارد این همکاری‌ها با فروپاشی همراه شود.

خبرگزاری رویترز پیش از این نیز اعلام کرده بود گزارش‌ها از احتمال کناره‌گیری هری هریس، سفیر آمریکا در کره‌جنوبی از سمت خود تا پیش از پایان سال میلادی جاری حکایت دارد.

آمریکا حدود ۲۸ هزار و ۵۰۰ نیروی نظامی در کره‌جنوبی مستقر کرده و مدعی شده است که این نظامیان با هدف ایجاد بازدارندگی در مقابل پیونگ‌یانگ و ارسال پیام به چین درباره نفوذ و توانایی آمریکا در آسیا در کره‌جنوبی حضور دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار