در راستای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی؛

مشاغل پرخطر در الیگودرز همچنان تعطیل هستند

فرماندار شهرستان الیگودرز گفت: مشاغل پرخطر این شهرستان در راستای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی همچنان تعطیل هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، حمید کشکولی فرماندار شهرستان الیگودرز اظهارداشت: اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی با همکاری بسیاری از اصناف و کسبه در این شهرستان به خوبی اجرا شد و اگر در این مرحله دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت نشود و مردم بدون دغدغه در شهر تردد کنند آثار آن چند روز دیگر مشخصشده و موجب افزایش تعداد مبتلایان به کرونا می‌شود.

به گفته او از امروز شنبه ۲۳ فروردین کسب و کار‌های کم ریسک فعالیت خود را آغاز می‌کنند، ولی اصناق و کسب و کار‌های پرخطر مثل مجتمع‌های تجاری، بازار‌های مسقف، استخرها، ورزشگاهها، تالارها، رستورانها، قهوه خانه‌ها همچنان تعطیل هستند.

فرماندار شهرستان الیگودرز ادامه داد: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا همه صنوف و مراکز کسب و کار کم خطر می‌توانند طبق ضوابط و پروتکل‌های بهداشتی وزارت بهداشت و درمان فعالیت کنند در صورت عدم رعایت پروتکل بهداشتی پلمبخواهند شد.

کشکولی ضمن قدردانی از همراهی مردم در کاهش تردد‌های غیر ضروری و تاکید بر استمرار اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی بعنوان مهمترین راهکار کنترل همه گیری بیماری کرونا، گفت:درصورت تمایل اصناف، آغاز به کار مشاغل (غیر پرخطر) مشروط به اخذ تعهد برای اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی مصوب وزارت بهداشت و درمان برای مقابله با کرونا از تاریخ ۲۳ فروردین در طرح فاصله‌گذاری هوشمند در شهرستان الیگودرز می‌باشد.

فرماندار الیگودرز گفت: کلیه مشاغل کم خطر در طرح فاصله‌گذاری هوشمند، می‌بایست در سامانه salamat.gov.ir بمنظور دریافت دستورالعمل سلامت محیط کار، شاغلین، مشتریان و تایید تعهدنامه بصورت الکترونیکی برای التزام به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا ثبت نام کنند.

کشکولی اظهار داشت: فعالیت‌های صنفی که از بدو شروع بحران بیماری کرونا بدلیل شرایط محیطی و تجمع جمعیت در آن واحد‌ها فعالیت‌های پرخطر اعلام و تعطیل شده‌اند تا اعلام عادی شدن شرایط از طرف وزارت بهداشت کماکان تعطیل می‌باشند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.