احداث یکهزار و ۴۰۰ واحد مسکن محرومان در لرستان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان گفت: یکهزار و ۴۰۰ واحد مسکن ویژه محرومان و افراد نیازمند استان با کمک حساب ۱۰۰ امام (ره) احداث و تحویل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، مسعود رضایی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان  اظهارداشت: در این راستا مبلغ پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تفاهم نامه برای مسکن مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام (ره) و همچنین شناسایی افراد توسط حساب ۱۰۰ منعقد شده است.

او ادامه داد: تاکنون یکهزار و ۴۰۰ نفر از خدمات و صدقات جاریه حساب ۱۰۰ استفاده کرده و با تخصیص تسهیلات تکمیلی، واحد‌های آن‌ها تحویل شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان گفت: همچنین یکهزار و ۷۰۰ واحد فرسوده در مناطق محروم و روستایی استان شناسایی شده و بهسازی می‌شود.

رضایی افزود: بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده با سازمان برنامه و بودجه کشور، ۲ هزار واحد مسکونی برای محرومان استان احداث می‌شود که تاکنون در این راستا یکهزار و ۷۰۰ واحد شناسایی شده است.

او اظهار داشت: برای این طرح ۴۰ میلیون تومان تسهیلات و ۲۵ میلیون تومان بلاعوض در نظر گرفته شده که پس از اتمام کار تیم‌های ارزیاب، معرفی به بانک‌های عامل و عملیات اجرایی آغاز می‌شود.

رضایی گفت: این طرح برای واحد‌های فرسوده و ساکنان روستا‌های محروم و دورافتاده‌ای است که تاکنون از تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن استفاده نکرده اند و قرار است واحد‌های نوسازی شده یکسال پس از آغاز عملیات اجرایی بهره برداری شوند.

عملیات مقاوم‌سازی ۱۸ هزار و ۸۰۰ واحد مسکن روستایی استان در حال انجام است، با تحقق این مهم درصد مقاوم‌سازی مسکن روستایی استان از ۶۷ به ۸۰ درصد می‌رسد.

تاکنون ۱۰۳ هزار واحد روستایی لرستان مقاوم سازی و بهسازی شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.