توزیع اقلام بهداشتی و فرهنگی در روستا‌های محروم ملایر

مدیر کانون فرهنگی هنری هادیان نور مسجد جامع شهرستان ملایر از توزیع و اهدای اقلام بهداشتی و فرهنگی در روستا‌های محروم و مناطق ضعیف این شهرستان خبر داد.

توزیع اقلام بهداشتی و فرهنگی در روستا‌های محروم ملایربه گزارش خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مهدی مطهری، مدیر کانون فرهنگی هنری هادیان نور مسجد جامع شهرستان ملایر گفت: به منظور جلوگیری از شیوع کرونا ویروس و تأمین سلامت شهرستان ما نیز همانند بسیاری از قرارگاه‌ها و مساجد اقدامات زیادی از جمله دوخت ماسک و توزیع اقلام بهداشتی مانند مایع ضدعفونی کننده انجام دادیم که البته این طرح با همکاری بسیج طلاب، کانون‌های مساجد و جوانان بسیجی و انقلابی ملایری به صورت خودجوش، اما با برنامه ریزی منسجم انجام شده است و به منظور این اقدامات قرارگاهی تشکیل داده شد تا نیرو‌ها را با یکدیگر مرتبط کنیم.

او افزود: دوخت ماسک‌ها، روپوش پزشکی و آماده سازی اقلام بهداشتی اغلب در مسجد حسینیه امام هادی (ع) و مسکن مهر صورت می‌گیرد البته برای ادامه این اقدامات باید نیکوکارانی برای خرید مواد اولیه همکاری کنند.

مدیر کانون فرهنگی هنری هادیان نور ملایر ادامه داد: این اقلام در مناطقی که اقشار محروم و ضعیف زندگی می‌کنند، توزیع شده و در برخی موارد این بسته‌ها به مراکز درمانی، بهداشتی و بیمارستان‌ها اهدا می‌شود، اما بیشترین هدف ما روستا‌های محروم و به ویژه در بحث ضدعفونی کردن فضا است.

مطهری عنوان کرد: طلبه‌های قرارگاه ملایر اعلام آمادگی کرده‌اند در بحث دفن و غسل کسانی که به علت کروناویروس فوت کردند همکاری کنند  از طرفی برخی از طلبه‌ها، روحانیان و جوانان ملایری در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در حال خدمت به بیماران کرونایی هستند.

او افزود: در کنار اقلام بهداشتی، بسته‌های فرهنگی حاوی دعا‌هایی که ائمه در هنگام بیماری سفارش کرده‌اند و دعای هفتم صحیفه سجادیه به پیشنهاد مقام معظم رهبری نیز توزیع می‌شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری هادیان نور ملایر گفت: قرارگاه مبلغان سلامت در فضای مجازی نیز فعالیت خوبی دارد و در کانال مرکز مشاوره دینی نور ملایر در پیام رسان ایتا برنامه‌های ویژه گذران اوقات فراغت در ایام قرنطینه و تعطیلی برای خانواده‌ها بارگذاری می‌کنیم همچنین از این راه برخی کتاب‌ها به صورت فایل گذاشته می‌شود تا مردم بتوانند از آن‌ها بهره ببرند.

مطهری با بیان اینکه از زمان قرنطینه می‌توان نهایت فرصت را برای مطالعه بیشتر استفاده کرد، افزود: کتاب‌هایی که ما معرفی می‌کنیم کتاب‌های فاخری در زمینه‌های مختلف به ویژه دفاع مقدس  هستند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.