احداث بزرگترین کارخانه تولید کاغذ A۴ در اردبیل

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از احداث بزرگترین کارخانه تولید کاغذ A۴ و لوازم التحریر در اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رامین صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از شروع احداث بزرگترین کارخانه تولید کاغذ A۴ و لوازم‌التحریر به ظرفیت ۳۰۰ تن و سرمایه‌گذاری یک هزار میلیارد تومان خبر داد و گفت: تا پایان امسال با راه‌اندازی این کارخانه اشتغال ۷۰۰ نفر مهیا می‌شود تا کشورمان در تامین کاغذ A۴ از دیگر کشور‌ها بی‌نیاز شده و حتی توان صادراتی نیز داشته باشد.

او افزود: سال گذشته نسبت به احیای ۵۶ واحد راکد اقدام کردیم تا به چرخه تولید بازگردند که امسال برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده تا ۸۰ واحد جدید نیز به چرخه تولید بازگردند که نمونه آن ابریشم سبلان است که امروز قرارداد واگذاری آن به بخش خصوصی انجام شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل اظهار کرد: در استان اردبیل ۶ پهنه معدنی وجود دارد که مطالعات آن‌ها به همراه اکتشاف و استخراج معادن ۳۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت دارد که در دو محدوده شمال و جنوب استان ذخیره معدنی طلا، مس و مولیبدن تا ۵۰ هزار تن برآورد می‌شود.

صادقی از احداث دو شهرک صنعتی خصوصی معدنی در استان در ۶۵۰ هکتار خبر داد و خاطرنشان کرد: امسال توسعه صنایع معدنی در استان یکی از برنامه‌های جدی محسوب می‌شود.

او در پایان گفت: در کنار پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به صاحبان واحد‌های تولیدی در این شرایط کرونایی امیدواریم گام بلندی در جهش تولید و افزایش توانمندی در این بخش فراهم آید تا با رفع موانع و مشکلات بستر توسعه روزافزون شکل گیرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار