رئیس جهاد کشاورزی دامغان:

۴۰ درصد از دام‌های دامغان پلاک‌کوبی شدند

سید محسن طباطبائیان از پلاک‌کوبی ۴۰ درصد دام‌های شهرستان دامغان با هدف جلوگیری از سرقت خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سید محسن طباطبائیان رئیس جهاد کشاورزی دامغان با بیان اینکه ۴۰ درصد از دام‌های دامغان پلاک‌کوبی شدند، گفت: در این راستا تاکنون ۲۰ درصد از دام‌های سبک و مابقی دام‌های سنگین شهرستان دامغان پلاک‌کوبی شدند.

او با بیان اینکه در شهرستان دامغان ۳۸۰ هزار رأس دام سبک و ۱۲ هزار رأس دام سنگین در واحد‌های دامی و دام‌پروری نگهداری می‌شوند، افزود: هدف از اجرای طرح پلاک‌کوبی جلوگیری از سرقت دام و مشخص شدن آمار دام‌های بومی منطقه است.

رئیس جهاد کشاورزی دامغان بابیان اینکه طی سال گذشته دامداران دامغانی شش هزار و ۷۵۰ تن گوشت قرمز و پنج هزار و ۷۰۰ تن گوشت مرغ تولید و وارد بازار مصرف کردند، ابراز داشت: سرانه مصرف گوشت مرغ در این شهرستان برای هر خانوار شهروند دامغانی ۲۶ کیلوگرم است.

طباطبائیان ضمن بیان اینکه دو هزار رأس دام سبک در مرکز اصلاح نژاد دام در جنوب دامغان نگهداری و پرورش داده می‌شوند، تصریح کرد: افزایش دوقلو زایی و پرورش آن در فضای بیشتر از مهم‌ترین عوامل ایجاد و راه‌اندازی مرکز اصلاح نژاد دام جهاد کشاورزی دامغان طی بیش از ۲۰ سال گذشته در جنوب این شهرستان است.

او افزود: یکی از سیاست‌های واحد تولیدات دامی مدیریت جهاد کشاورزی حمایت‌های تسهیلاتی از متصدیان واحد‌های دامی و دام‌پروری و باهدف افزایش دام و تولیدات شیر، گوشت قرمز و مرغ نیاز جامعه است و در کنار این موضوع تصمیمات سیاست‌های کلان کشور در حوزه دام نیز همیشه که حمایت قشر دامدار را به همراه دارد در سرلوحه کار قرار دارد.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار