آیا نوشیدن چای کم رنگ و قهوه از بدن در مقابل ویروس کرونا محافظت می‌کند؟

یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره تاثیر مصرف نوشیدنی های گرم بر پیشگیری از بیماری کرونا توضیح داد.

نرگس جوزدانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مصرف نوشیدنی‌های گرم به منظور مقابله با ویروس کرونا گفت: تاکنون هیچ یافته یا مطالعه علمی به منظور مصرف نوشیدنی‌های گرم برای مقابله با ویروس کرونا یافت نشده است.

او افزود: با ویروس کرونا نمی‌توان مقابله کرد، اما می‌توان سیستم ایمنی بدن را با مصرف مایعات گرم و سرد تقویت کرد.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی تصریح کرد: یک فرضیه وجود دارد که اگرویروس از طریق دست یا مواد غذایی وارد سیستم گوارش شود و در حلق و نواحی گلو تجمع پیدا کند، می‌توان با نوشیدن مایعات گرم ویروس را به سمت معده هدایت کرد و به این ترتیب اسید معده به علت قوی بودن ویروس کرونا را از بین خواهد برد، اما نمی‌توان آنرا استنباط کرد.

جوزدانی ادامه داد: ویروس کرونا از طریق حلق می‌تواند وارد سیستم تنفسی شود و به همین علت برای افراد مشکل ساز خواهد شد، ولی در صورتی که وارد گوارش شود از طریق اسید معده از بین خواهد رفت.

او افزود: برای افزایش سیستم ایمنی بدن نوشیدن تمامی مایعات تاثیرگذار خواهند بود و از همین طریق اکسیژن به تمام سلول‌های بدن می‌رسد و عملکرد سلول‌ها را بهتر می‌کند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی اظهار کرد: نوشیدن آب و مایعات در از بین بردن سموم و مواد زائد که از طریق راه‌های مختلف مانند مصرف مواد غذایی وارد بدن می‌شوند هم نقش تعیین کننده‌ای دارند و آن‌ها را از بین خواهند برد.

ویروس کرونا؛ آیا نوشیدنی‌های گرم برای مقابله با آلودگی تاثیر دارند؟

جوزدانی گفت: یکی از مناسب‌ترین زمان‌ها برای نوشیدن آب، بلند شدن بعد از زمان خواب است. متاسفانه یک عادت بسیار غلط وجود دارد و این است که افراد نباید لیمو و عسل را با آب جوش ترکیب کنند؛ چرا که این کار باعث می‌شود تا ویتامین C لیمو از بین رود و همچنین عسل به یک ماده سمی تبدیل شود، اما اگر آب گرم یا ولرم باشد هیچ مشکلی پیش نمی‌آید.

او افزود: به منظور هیدروته نگهداشتن بدن، نوشیدن قهوه و چای پر رنگ باید از لیست مواد غذایی کم شود و در کنار آن‌ها حتما آب فراوان مصرف شود تا سیستم ایمنی بدن قوی بماند و عملکرد خود را از دست ندهد.

جوزدانی در پایان گفت: از آن جایی که طی چند روز اخیر هوا سرد شده است مصرف نوشیدنی‌های گرم مانند چای کم رنگ و آب ولرم بدن را در مقابل انواع ویروس‌ها به خصوص آنفلوانزا حفظ خواهد کرد و با این روش می‌توان سیستم ایمنی را تقویت کرد.

بیشتر بخوانید: ویروس کرونا؛ در دوران نقاهت بعد از آلودگی چه اقداماتی باید انجام دهیم؟

بیشتر بخوانید: تولید تست‌های تشخیص ۵ دقیقه‌ای کرونا در ایران/ طرح ترافیک دغدغه اصلی وزارت بهداشت است

بیشتر بخوانید: گام دوم فاصله گذاری اجتماعی به معنی عادی‌سازی شرایط نیست/ اعمال مقررات سختگیرانه‌تر

بیشتر بخوانید: ماجرای تست کرونا برای برگزاری مهمانی های شبانه/ معیار صدور گواهی فوت کرونایی‌ها

بیشتر بخوانید: آخرین آمار کرونا در ایران؛ تعداد مبتلایان به ویروس کرونا به ۶۸۱۹۲ نفر افزایش یافت

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی اصغر
۲۲:۱۳ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
ضعف حالت تهوع
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۲۰:۲۵ ۲۸ فروردين ۱۳۹۹
خوب بود
آخرین اخبار