جلسه ستاد مبارزه با سن غلات در مهاباد

جلسه ستاد مبارزه با سن غلات در مهاباد با هماهنگی واحد حفظ نباتات جهاد کشاورزی این شهرستان تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، جلسه ستاد مبارزه با سن غلات در مهاباد بر اساس هماهنگی واحد حفظ نباتات جهاد کشاورزی مهاباد، با حضور معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی مهاباد، معاون فنی، مسئولین مراکز جهاد کشاورزی، اداره تولیدات گیاهی و حفظ نباتات برگزار شد.

شمس برهان مسئول واحد حفظ نباتات توضیحات مبسوطی در خصوص وضعیت سن، اقدامات انجام شده، خلاصه بازدید انجام شده از اماکن زمستان گذران و مزارع، وضعیت رشدی غلات، ناوگان سمپاش‌های شهرستان ارائه کرد.

او افزود: پایش‌های انجام شده و تطبیق با شرایط محیطی و فنولوژی نبات حاکی از این است که احتمال شروع مبارزه در دهه سوم فروردین مناسب خواهد بود ضمن اینکه بر اساس تجارب سال‌های گذشته و توصیه سازمان حفظ نباتات کشور، مبارزه در مرحله سن مادری بسیار مثمر ثمر بوده و از بروز خسارت در مرحله پورگی جلوگیری می‌کند.

در ادامه ایمانیان مدیر جهاد کشاورزی مهاباد از بسیج تمام امکانات برای مبارزه با سن مادری خبر داد و گفت: همکاران بیشتر توان خود را صرف انجام مستمر پایش مزارع و امورات فنی کنند و کار توزیع کود که در حال حاضر وقت بیشتر کارشناسان پهنه را به خود اختصاص داده تعداد محدودی انجام دهند.

در پایان جلسه مقرر شد از تمام امکانات به منظور تولید گندم‌های عاری از سن زدگی استفاده کرد، صدور اطلاعیه و بروشور‌های ترویجی، هماهنگی با صدا و سیما برای تهیه برنامه میز گرد تلویزیونی، تشکیل جلسات هفتگی ستاد مبارزه با سن از جمله دیگر مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.