رزمایش مواسات در لبیک به فرمایش رهبر معظم انقلاب در گیلان درحال اجرا است

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: رزمایش مواسات با بهره گیری از کمک‌های مردمی به ویژه خیران در لبیک به فرمایش رهبر معظم انقلاب در استان درحال اجرا است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز پس از نشست ویدئو کنفرانس حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری ، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با نمایندگان، ولی فقیه در استان‌ها با اشاره به اجرای رزمایش مواسات گفت: رزمایش مواسات در حقیقت همدردی با نیازمندان جامعه است.

او  به اهداف و کسانی که می‌توانند از رزمایش مواسات بهره ببرند اشاره کرد و افزود: نیازمندان و کسانی که شغل‌های آزاد و محدود مانند دستفروشان داشتند و در این ایام به علل و عواملی محروم شدند به طور طبیعی با مشکلاتی مواجه هستند و این افراد باید جامعه هدف رزمایش مواسات باشند.

امام جمعه رشت ، با بیان اینکه رزمایش مواسات در راستای فرمایش رهبر معظم انقلاب انجام می‌شود، گفت: رزمایش مواسات در حقیقت یک پویش مردمی است و در روز‌های آینده راهکار‌های آن اعلام می‌شود.

آیت الله فلاحتی ، بر استفاده از کمک‌های مردمی به ویژه خیران در راستای حمایت از نیازمندان و آسیب دیدگان جامعه در اجرای رزمایش مواسات تاکید کرد و افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و وجود تورم، گرانی و بیکاری، برخی به سختی می‌توانند امورات خود را بگذرانند و رزمایش مواسات به منظور کمک به مردم نیازمند برگزار می‌شود.

او گفت: رزمایش مواسات و همدلی در راستای لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری در روز میلاد با سعادت امام زمان (عج) با محوریت نمایندگان، ولی فقیه در استان‌ها و ائمه جمعه در شهرستان‌ها در راستای استفاده از ظرفیت‌های مردمی به ویژه خیران برای کمک به آسیب دیدگان جامعه از نیمه شعبان تا عید فطر سال جاری برگزار می‌شود.

همچنین ، حجت الاسلام حاج علی اکبری ، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه این رزمایش ملی با نقش آفرینی نماینده، ولی فقیه درگیلان و امامان جمعه سراسر کشور برگزار می‌شود ، گفت: این طرح با محوریت مساجد و پایگاه‌های بسیج و با همکاری خیران برگزار می‌شود.

او  همچنین به تعطیلی نمازجمعه‌های کشور در زمان شیوع کرونا هم اشاره کرد و افزود: تلاش می‌کنیم با پیگیری وهماهنگی با ستاد ملی کرونا، نماز جمعه به تدریج در شهر‌هایی که وضعیت آنان در حال عادی شدن است اقامه شود.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین عادلی ،رئیس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان هم گفت: به زودی سازو کار‌های این رزمایش ملی درگیلان و شیوه نامه‌های اجرای این طرح به اطلاع مردم و رسانه‌ها خواهد رسید.

او افزود: در این طرح به کسانی کمک خواهد شد که نیازمند نیستند، ولی براثر کرونا کسب وکارشان آسیب دیده است.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.