در چهارمحال و بختیاری؛

ثبت‌نام ۱۰ هزار کارگر برای دریافت بیمه بیکاری

حدود ۱۰ هزار کارگر برای دریافت بیمه بیکاری در چهارمحال و بختیاری ثبت نام کردند.

ثبت‌نام ۱۰ هزار کارگر برای دریافت بیمه بیکاریبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حفیظ‌الله فاضلی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری، از ثبت‌نام حدود ۱۰ هزار کارگر استان در سامانه بیمه بیکاری خبر داد و گفت: کارگران اگر مشمول دریافت بیمه شوند از طریق پیامک به آن‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود.

او اظهار داشت: این سامانه از ۲۸ اسفندماه پارسال راه‌اندازی شد تا کارگران آسیب‌دیده کرونا ویروس برای دریافت بیمه بیکاری در این سامانه ثبت‌نام کنند.

فاضلی افزود: کارگران آسیب‌دیده از کرونا ویروس به دو دسته کارگران مشمول قانون بیمه اجباری و کارگران مشاغل آزاد از جمله کارگران ساختمانی و قالی‌بافان تقسیم‌بندی می‌شوند.

او اضافه کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای حمایت مالی از این افراد تسهیلات ۲۰۰ تا ۶۰۰ میلیون ریالی در نظر گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اقساط این تسهیلات کم بهره پس از چند ماه از یارانه افراد برداشت می‌شود.

فاضلی از اختصاص ۷۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات کم بهره برای حمایت از کارفرمایان آسیب‌دیده در پی شیوع کرونا ویروس خبر داد و گفت: این تسهیلات به کارفرمایانی اعطا می‌شود که در شرایط فعلی آسیب دیده، اما کارگران خود را تعدیل نکرده‌اند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.