ارتقای کیفیت زندگی افراد جامعه با درمان بیماری های دهان و دندان

درمان بیماری‌های دهان و دندان، موثر در ارتقای کیفیت زندگی افراد جامعه

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   جمشید ربانی مدیر گروه بهداشت دهان و دندان معاونت بهداشتی اظهار کرد: سلامت دهان و دندان از شاخه‌های مهم بهداشت عمومی است که در سلامت کلی افراد تاثیر بسزایی دارد.

او ادامه داد: واحد بهداشت دهان و دندان معاونت بهداشتی با هدف تأمین، حفظ و ارتقای سطح سلامت دهان و دندان جامعه تحت پوشش با اولویت آموزش و ارائه خدمات دندان‌پزشکی پیشگیری اولیه و ثانویه ایجاد شده است.

او با بیان اینکه این واحد زیر نظر مستقیم معاونت بهداشتی و به‌صورت گروه مستقل فعالیت دارد، گروه‌های گیرنده خدمات را شامل گروه‌های هدف کودکان زیر ۶ سال، کودکان ۶-۱۲ سال و مادران باردار و شیرده تا یکسال بعد از زایمان و سایر مراجعین عنوان کرد.

ربانی نظارت بر مراکز بهداشتی و درمانی شهری و روستائی دارای واحد بهداشت دهان و دندان، دریافت آمار و برنامه عملیاتی واحد بهداشت دهان و دندان شهرستان‌ها و دریافت شاخص‌های بهداشت دهان و دندان شهرستان‌ها را از وظایف این واحد برشمرد.

اوهمچنین آموزش بهداشت دهان و دندان پرسنل دانشگاه، آموزش عموم جامعه از طریق برگزاری برنامه‌های آموزشی رادیو تلویزیونی و چاپ هشدار‌های بهداشتی در روزنامه، حضور کارشناسان شبکه‌های بهداشت از طریق برگزاری جلسات آموزشی و چاپ و توزیع پمفلت در موضوعات دندانپزشکی را از دیگر برنامه‌های آموزشی این واحد ذکر کرد.

مدیر گروه بهداشت دهان و دندان معاونت بهداشتی با بیان اینکه همکاری با سازمان آموزش و پرورش جهت اجرای طرح ترمیم دندان دانش آموزان از اقدامات برون بخشی واحد است، از همکاری با سایر نهاد‌ها از جمله بیمه خدمات درمانی، سازمان تأمین اجتماعی و کمیته امداد امام خمینی (ره) خبر داد.

ربانی همکاری با اداره بهزیستی جهت اجرای طرح پیشگیری از پوسیدگی دندان کودکان تحت پوشش مهد کودک ها، جلوگیری از فعالیت افراد غیر مجاز در امور دندانپزشکی، انجام طرح‌های تحقیقاتی، بررسی شکایات و تدوین برنامه عملیاتی سالیانه و تقسیم دندانپزشکان به مراکز بهداشتی و درمانی را از دیگر وظایف گروه بهداشت دهان و دندان معاونت بهداشتی عنوان کرد.

انتهای پیام/ه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.