توصیه معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ۷ توصیه کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،دکتر یلالی معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: شمار مبتلایان به ویروس کرونا در محدوده تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل سه شهرستان آبادان، خرمشهر و شادگان هم اکنون روند ایستا دارد و چنانچه مردم طبق الگوهای پیشگیرانه عمل کنند این روند ایستایی منجر به روند نزولی خواهد شد.

دکتر یلالی چند توصیه کرد:

    اصناف کم خطر حتماً باید در سامانه سلامت ثبت نام کنند و پس از فراگیری نکات آموزشی و تعهداتی که بر عهده می گیرند فعالیت خود را آغاز کنند.

    ویروس کرونا در جامعه گردش دارد و هر شخصی می تواند ناقل ویروس باشد، بنابراین اصل در مدیریت کرونا، چه فرد محور و چه خانواده محور، رعایت نکات پیشگیرانه و حفاظتی است؛ شامل فاصله‌گذاری بین یک و نیم تا دو متر، شست و شوی مرتب دستها و دوری از شلوغی ها و تجمعات.

    سیاست و استراتژی همه دنیا و کشور ماندن در خانه است بنابراین به جز در مواقع ضروری از خانه خارج نشویم و هر شخصی را ناقل ویروس فرض کنیم.

    با توجه به اینکه استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی محل نگرانیست ترجیحاً از این وسایل استفاده نشود و در صورتی که ناچار به استفاده از این وسایل هستیم حتما روی چهره خود را بپوشانیم.

    با توجه به اینکه ویروس کرونا از طریق دراپلت یا قطرات تنفسی منتقل می شود ترجیحاً در مکانهایی حضور پیدا کنیم که تهویه مناسب وجود داشته باشد و در صورتی که در فضای بسته قرار می گیریم حتماً از افراد فاصله بگیریم.

    در صورتی که خود ما به علائمی نظیر آلرژی و سرماخوردگی دچار هستیم قبل از همه ماسک بزنیم تا مزاحم سلامت دیگران نشویم.

    به هیچ عنوان با افراد پرخطر و بالای ۶۰ سال، همچنین بانوان باردار، بیماران قلبی-عروقی، سرطانی، پیوند عضو و دیالیزی دیدار نکنیم و با تمام توان از آنان مراقبت کنیم.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.