معاونت امور صنایع وزارت صمت خبر داد؛

نقدینگی مورد نیاز بخش صنعت ۵۰۰ هزار میلیارد تومان است

صادقی نیارکی گفت: نقدینگی مورد نیاز بخش صنعت حدود ۵۰۰ هزار میلیارد تومان برآورده شده است

نقدینگی مورد نیاز بخش صنعت ۵۰۰ هزار میلیارد تومان استبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی صادقی نیارکی سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت با نگاهی به سیاست‌های وزارتخانه متبوع در سال جهش اقتصادی به مرور وضعیت واحد‌های صنعتی در سال ۹۸ پرداخت و گفت: در ۱۱ ماهه سال گذشته، ۵ هزار و ۸۹۲ فقره پروانه با میزان سرمایه گذاری ۵۵ هزار میلیارد تومان و اشتغال ۹۳ هزار و ۷۹۵ نفربه بهره برداری رسیده است.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت در ادامه با تشریح روند روبه رشد ۲۱ کالای منتخب صنعتی از میان ۲۹ کالای صنعتی مهم و راهبردی از رشد ۳۰ محصول منتخب صنعتی ومعدنی از میان ۴۱ محصول منتخب خبرداد و گفت:صنایع لوازم خانگی نظیر تلویزیون، یخچال و فریزر و ماشین لباس شویی با تولید ۲۴۷۳ هزاردستگاه ۱۲/۸ درصد و محصولات پتروشیمی با تولید ۴۹، ۷ میلیون تن ۰/۹ رشد داشته اند.

صادقی نیارکی در ادامه آماری از میزان پرداخت تسهیلات در قالب رونق تولید ارائه کرد و گفت: در سال گذشته بیش از ۳۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات به ۲۰ هزارو ۷۸۵ واحد صنعتی در قالب طرح رونق پرداخت شده است.


بیشتربخوانید:نقش کمرنگ اتاق اصناف در ستاد ملی مبارزه با کرونا / تعمیرکاران خودرو باز هستند


وی درپایان با اشاره به سهم ۳۰ درصدی بخش صنعت و معدن از میزان تسهیلات پرداخت شده توسط بانک مرکزی بیان کرد: تسهیلات پرداختی بانک‌ها و موسسات اعتباری در ۹ ماهه سال گذشته به بخش‌های مختلف اقتصادی مبلغ ۶۲۶ هزار میلیارد تومان بوده که سهم بخش صنعت و معدن از کل اعتبارات پرداخت شده، ۱۹۰ هزارمیلیارد تومان بوده است. البته طبق قانون برنامه ششم توسعه باید ۴۰ درصد از منابع به بخش صنعت ومعدن اختصاص می‌یافت.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت با تاکید بر افزایش نیاز واحد‌های صنعتی به سرمایه در گردش گفت: نقدینگی مورد نیاز بخش صنعت حدود ۵۰۰ هزار میلیارد تومان برآورده شده است که امیدوارم در سال جهش اقتصادی، بخش عمده‌ای از اعتبارات ومنابع سیستم پولی و بانکی به سمت تولید با هدف جهش تولید هدایت شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار