بازدید‌های غیرمجاز آمریکایی‌ها از پایگاه‌های نظامی در عراق

نماینده جریان حکمت عراق با انتقاد از بازدید‌های میدانی غیرمجاز فرماندهان آمریکایی از پایگاه‌های نظامی، این مسئله را نگران‌کننده توصیف کرد.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری المعلومه، جاسم البخاتی، نماینده جریان حکمت در پارلمان عراق از سکوت در قبال بازدید‌های فرماندهان آمریکایی از پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق بدون هماهنگی و اخذ مجوز انتقاد کرد.

وی گفت: نگرانی‌هایی در داخل عراق درباره حضور آمریکایی‌ها و تحریکات مشکوک آن‌ها در کشور از جمله نصب سامانه پاتریوت وجود دارد و دولت باید موضع سیاسی خود را دراین باره اتخاذ کند.

این نماینده عراقی افزود: هم اکنون به دیدگاه مردم عراق مبنی بر خروج نیرو‌های بیگانه احترامی گذاشته نمی‌شود و آمریکایی‌ها بازدید‌های میدانی متعددی به پایگاه‌های نظامی خود در عراق بدون هماهنگی با دولت دارند.

جاسم البخاتی توجه آمریکا به اوضاع داخلی خود که به علت شیوع ویروس کرونا را بهانه‌ای برای چشم پوشی از بررسی پرونده‌های خارجی خود قرار داده است.

ارتش آمریکا در چهارچوب توافقی که با دولت عراق داشته اند تاکنون از ۶ پایگاه خارج شده است و آن‌ها را به نیرو‌های امنیتی عراق تحویل داده است، اما به گفته برخی منابع آگاه این به معنی خروج از عراق نیست بلکه چینشی جدید برای اجرای برنامه‌های تهاجمی پنتاگون است.

انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۳ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
داره اطلاعاتشون رو به داعشيا ميده
آخرین اخبار