رشد ۳۰ درصدی واحد‌های صنایع تبدیلی و غذایی آذربایجان‌شرقی

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: طی سال گذشته ایجاد واحد‌های صنایع تبدیلی و غذایی در این استان نسبت به سال ۱۳۹۷ رشد ۳۰ درصدی داشته است.

رشد ۳۰ درصدی واحد‌های صنایع تبدیلی و غذایی آذربایجان‌شرقیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز ،  برنو مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: طی سال گذشته ایجاد واحد‌های صنایع تبدیلی و غذایی در این استان نسبت به سال ۱۳۹۷ رشد ۳۰ درصدی داشته است.

 برنو  افزود: پارسال با وجود تمامی محدودیت‌های اعتباری و تسهیلات بانکی و نیز تحریم‌های ظالمانه، رشد تولید و افزایش سرمایه گذاری در این زیربخش را شاهد بودیم.

او گفت: با توجه به ظرفیت‌های مناسب تولیدات کشاورزی استان و تنوع محصولات تولیدی، در سال گذشته تعداد ۷۷ واحد کارخانه صنایع تبدیلی و تکمیلی غذایی به بهره برداری رسید.

برنو ظرفیت فرآوری و تولید سالانه این واحد‌ها را ۴۹۵ هزار تن انواع محصولات کشاورزی اعم از زراعی، باغی، دام، طیور، آبزیان، سردخانه، کشتارگاه و خوراک دام اعلام و افزود: ظرفیت فرآوری محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی در سال ۹۸ نسبت به سال۹۷ نیز رشد ۳۷.۵ درصدی داشته است.

او گفت: با راه اندازی واحد‌ها  فوق در سال گذشته زمینه اشتغال یکهزار و ۲۵۵ نفـر فراهم شده است.

برنو با بیان اینکه سال گذشته تعداد ۲۳۱ مورد موافقت اصولی و تعداد ۱۵۹ مورد جواز تاسیس صادر شد، افزود: این امر شاخص مهمی در تعیین، تثبیت و ریل گذاری مدیریت صنایع تبدیلی و غذایی استان در راستای برنامه ریزی و افزایش واحد‌های تولیدی در سال جهش تولید خواهد بود.

او افزود: که در سال جاری و با برنامه ریزی و تشویق سرمایه گذاران این بخش، بتوانیم شاهد جهش تولید محصولات صنایع تبدیلی و غذایی محصولات کشاورزی باشیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار