ویروسی که ظرفیت‌های نهفته را شکوفا کرد

استاندار یزد گفت: شیوع کرونا در کشور باعث شد ظرفیت‌های استان در زمینه تولید مواد ضدعفونی کننده رشد و شکوفا شود.

ویروسی که ظرفیت‌های نهفته را شکوفا کرد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمد علی طالبی، استاندار یزد در بازدید از یک واحد تولید دانش بنیان در شهرستان مهریز که در زمینه تولید محلول ضدعفونی کننده فعالیت دارد گفت: در شرایط ورود بیماری کرونا در استان یزد واحد‌های تولید مواد ضدعفونی کننده با تلاش‌های مضاعف خود نقش موثری در شکست این ویروس منحوس دارند.

او افزود: با توجه به این که کرونا سبب شکوفایی ظرفیت‌های استان در زمینه تولید مواد ضدعفونی کننده شد، بازدید از صنایع با هدف برنامه ریزی مناسب و همفکری با صاحبنظران به منظور تدوین برنامه‌ای مدون برای جهش تولید در ماه‌های ابتدای سال جاری است.

استاندار یزد ادامه داد: در شرایطی که نیازمند جهشی در تولید هستیم برای جبران کمبود‌ها واحد‌ها صنعتی دیگر نیز از این ظرفیت تولید مواد ضدعفونی به خوبی استفاده کرده اند.

وی با اشاره به حمایت از شرکت‌های تولید مواد ضدعفونی کننده و ماسک بهداشتی در استان خاطر نشان کرد: امیدواریم همه نیاز‌های در این بخش را با کمک متخصصان و ظرفیت‌های خیلی خوب واحد‌های تولیدی، تامین کنیم.

طالبی تصریح کرد: واحد‌ها صنعتی باید به سمت و سوی تامین نیاز‌های کشور و تلاش برای رونق تولیدات و فعالیت واحد‌های تولیدی باید مضاعف شود.
وی گفت: بسیاری از واحد‌های صنعتی و اقتصادی استان یزد از توان و پتانسیل جهش تولید برخوردارهستند که با حمایت‌های جزیی و اصلاح بعضی از فرآیند‌ها میتوان گامی مهم در راستای اشتغال‌زایی و تحقق جهش تولید برداشت.

طالبی با تاکید بر رفع برخی محدودیت‌ها و موانع فراراه تولید در استان یزد، خاطر نشان کرد: بازدید از صنایع و آشنایی نزدیک از ظرفیت‌ها آن‌ها و رفع موانع تولید در اولویت کار استانداری یزد است

طالبی تصریح کرد: همانطور که استان یزد در خیلی از موارد تولید در کشور سرآمد هست امیدواریم در زمینه تولید مواد ضدعفونی کننده و ماسک در سال جهش تولید جزء استان‌هایی باشیم که علاوه بر مصرف استان و سایر استان ها، صادرات به کشور‌های مختلف داشته باشیم.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.