در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

پرداخت کمک هزینه درمان به بیماران کرونایی/ ۳۷۰ مستضعف کمک معیشتی گرفتند

نصیری گفت: برای حمایت از بیماران کرونایی نیازمند، کمک هزینه درمان به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

پرداخت کمک هزینه درمان بیماران کرونایی/ ۳۷۰ مستضعف کمک معیشتی گرفتندمحمد نصیری رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به کمک به بیماران مستضعف کرونایی اظهار کرد: یکی از اقدامات هلال احمر از ابتدای شروع ویروس کرونا همکاری با واحد‌های مددکاری معاونت درمان وزارت بهداشت است.

وی ادامه داد: سیستم مددکاری متمرکز در بیمارستان‌های کشور مستقر است و به بیماران ناتوان در پرداخت هزینه‌های بیمارستان‌ها کمک می‌کند.

نصیری درباره این سیستم مددکاری گفت: در این سیستم مددکاری، افرادی که از نظر مالی احتیاج دارند ثبت می‌شوند و به آن‌ها بسته‌های معیشتی و کمک نقدی تعلق می‌گیرد.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر درباره میزان کمک‌های معیشتی بیان کرد: مبلغ ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان کمک مالی است که توسط سیستم مددکاری ما به افراد بیمار و ناتوان پرداخت می‌شود و از زمان ابلاغ این دستورالعمل تاکنون ۳۷۰ مورد پرداختی داشتیم، البته توجه به این نکته ضروری است که این کمک مالی تنها به آن دسته از بیماران نیازمندی تعلق می‌گیرد که در سیستم مددکاری ما ثبت شده و مستضعف باشند.

نصیری با بیان اینکه واریز پول برای بیماران از سرعت بسیار خوبی برخوردار است، گفت: از زمان گزارش مددکار تا واریز پول به حساب بیماران کمتر از ۲۴ ساعت زمان طول می‌کشد و این پول از محل اعتبارات جمعیت هلال احمر پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: در حال حاضر قم و یزد پیشگامان این طرح هستند و سیستم مددکاری خوبی در بیمارستان‌های این دو استان فعال است و انجام این کار تا اتمام بیماری کرونا ادامه دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار