قائم مقام سازمان نظام پزشکی اصفهان گفت:می‌توان چندین برنامه علمی و تحقیقاتی با محوریت‌های مختلف با موضوع کرونا ترتیب داد که اثرات و نتایج آن کمکی برای آینده و آیندگان باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،دکتر محسن مصلحی قائم مقام سازمان نظام پزشکی اصفهان اظهارداشت: رعایت موازین پیشگیرانه و بهداشت فردی از جمله مهم‌ترین مقوله‌های علوم پزشکی و درمانی در سطح جهان است و تجربه شیوه ویروس کووید - ۱۹ به خوبی نشان می‌دهد که کشور‌های پیشرو در عرصه اقدامات پیشگیرانه و بهداشتی مانند چین و ژاپن در مقایسه با سایر ملت‌ها برای مقابله با این بیماری موفق‌تر بوده‌اند.

او ادامه داد: ایران نیز اگرچه همچنان با این بیماری ویروسی روبروست، اما باید برای آینده درس بگیرد که پیشگیری و بهداشت را بیش از گذشته جدی بگیرد و متولیان در کنار توجه به درمان، آموزش عمومی و مراقبت‌های فردی را بهتر و فراگیرتر ترویج دهند.

دبیر شورای عالی نظام پزشکی کشور خاطرنشان کرد: مباحثی همچون پزشکی و درمان از راه دور، هوش مصنوعی و آموزش مجازی هم نیازمند بازنگری جدی در کشورمان است، زیرا در هنگام همه‌گیری جهانی (پاندمی) هر بیماری به موارد نامبرده به شدت احتیاج است.

مصلحی به لزوم بررسی و پژوهش هرچه بیشتر این بیماری در ابعاد مختلف اشاره و تصریح کرد: می‌توان چندین برنامه علمی و تحقیقاتی با محوریت‌های مختلف با موضوع کرونا ترتیب داد که اثرات و نتایج آن کمکی برای آینده و آیندگان باشد.

او ادامه داد: بر همین اساس نخستین رویداد علمی فرهنگی ملی مرتبط با کرونا با عنوان جایزه ملی سلامت و توسعه ویژه بیماری کووید-۱۹ به همت شورای هماهنگی نظام پزشکی‌های استان در اصفهان برگزار می‌شود.

دبیر نخستین رویداد علمی فرهنگی ملی مرتبط با کرونا گفت: این رخداد علمی در هفت قالب خاطره، دل‌نوشته، مقاله، طنز، عکس، کلیپ و کاریکاتور و ۱۹ محور اصلی کرونا با محوریت این ویروس برگزار خواهد شد.

مصلحی افزود: مباحث مرتبط با کرونا و مدافعان سلامت، معنویت، خلاقیت، ایثار، سیاست، آرامش روانی، شایعات، رسانه، آموزش و پژوهش، طنز، گروه‌های مرجع، اقتصاد، سبک زندگی، محیط زیست، هنر، آینده، فناوری اطلاعات و ارتباطات، بیوتروریسم و سوداگری محور‌های این برنامه علمی است.

او اضافه کرد: شرکت در این جایزه علمی هیچ محدودتی ندارد و افراد در سنین، مشاغل و سطح سواد مختلف می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان نظام پزشکی اصفهان به آدرس www.isf-irimc.org آثار خود را بر اساس بخش‌های اعلام شده بارگذاری کنند.

دبیر نخستین رویداد علمی فرهنگی ملی مرتبط با کرونا خاطرنشان کرد: مهلت ارسال تا پایان اردیبهشت است و پس از آن روند بررسی آثار آغاز خواهد شد و سپس اختتامیه و معرفی برترین‌ها را خواهیم داشت.

مصلحی با اشاره به اعطای تندیس سیمرغ درمانگر و جایزه نقدی به برترین‌ها تاکید کرد: نتایج نهایی و دستاورد‌های این رویداد علمی فرهنگی برای مراجع ذی‌ربط ارسال خواهد شد تا در تصمیم گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها در موارد مشابه مانند شیوع کرونا مورد استفاده قرار گیرد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار