صدور بیش از ۲ هزار پروانه تولید صنایع‌ دستی در گیلان

معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی گیلان گفت: بیش از ۲ هزار پروانه تولید صنایع دستی در این استان صادر شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، فرزاد رشیدی، معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی اداره کل استان گیلان گفت: ۲ هزار و ۱۸۶ پروانه تولید انفرادی و پروانه تولید کارگاهی هنر‌های سنتی و صنایع دستی سال گذشته در گیلان صادر شده است.

او افزود: ثبت جهانی روستای قاسم آباد رودسر با محوریت چادرشب بافی در سال گذشته بارزترین اتفاق این حوزه بود که در صورت اهتمام موجب اتفاقات خوشایندی در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری استان می‌شود.

معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی گیلان اظهار داشت: گردشگری به‌عنوان یکی از راه‌های توسعه اقتصادی بدون تکیه به منبع نفت است و امروز هنر‌های سنتی و صنایع‌دستی گیلان می‌تواند به‌عنوان عاملی برای توسعه بخشی در حوزه گردشگری به یکی از گونه‌های تخصصی تبدیل شود.

رشیدی یادآور شد: همچنین ۱۶ فیلم کوتاه در راستای ترویج صنایع دستی و معرفی محصولات هنرمندان این حوزه در فضای مجازی سال گذشته به‌منظور تسهیل در فروش و افزایش تولید تهیه شده است.

او برگزاری ۱۲ تور آشناسازی ویژه راهنمایان گردشگری را از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه هنر‌های سنتی و صنایع‌دستی اعلام کرد و گفت: بالغ بر ۲۴ هزار هنرمند صنایع‌دستی در بیش از ۸۰ رشته در این استان فعالیت می‌کنند و ۶۴ محصول از اقلام صنایع‌دستی گیلان نشان مرغوبیت و شش کالا نشان یونسکو دریافت کرده اند.

معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی استان گیلان تصریح کرد: رشتی دوزی، لباس محلی، چادرشب بافی، خراطی، چوب تراشی، گره چینی، نازک کاری، منبت و معرق چوب، حصیربافی، بامبوبافی، مرواربافی، سفالگری، کاشی معرق، مینای خانه بندی، چلنگری، قلمزنی، گلیم بافی، جاجیم بافی، شال بافی، نمد مالی، جوراب بافی، عروسک بافی و قلاب بافی از جمله هنر‌های سنتی و صنایع دستی گیلان است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.