علائم ایمنی عاملی موثر برای کاهش سوانح رانندگی

علائم ایمنی عامل موثری در ایمن سازی محور‌ها و کاهش سوانح رانندگی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،محسن یمینی رئیس اداره ایمنی و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران از نصب انواع علائم ایمنی توسط این اداره کل در محورها و جاده های استان خبر داد و گفت: نصب علائم ایمنی می‌تواند عامل بسیار موثری در ایمن سازی محور‌ها و کاهش سوانح رانندگی به شمار آید.

او افزود: حوادث ترافیکی در سیستم حمل و نقل جاده‌ای سالانه باعث مرگ و میر افراد زیادی در جامعه می‌شود که این موضوع هزینه و تبعات زیاد اقتصادی را برای جامعه در بردارد.

یمینی گفت: در همین راستا این اداره کل براساس وظایف ذاتی که مسؤلیت ایمن سازی محور‌های مواصلاتی استان را دارد با اقداماتی پیشگیرانه ایمنی و نگاه به کنترل سرعت نقش به سزایی در کاهش سوانح رانندگی در پارسال داشته است.

او در خصوص اقدامات این اداره کل در زمینه ایمن سازی در محور‌های استان افزود: تعویض نیوجرسی با گاردریل (۱۴ کیلومتر)، آشکار سازی نقاط پر حادثه با نصب انواع علائم (بیش ۱۶ نقطه از محور‌های مواصلاتی)، نصب و بازسازی گاردیل‌ها (۵۰ کیلومتر) و اجرای خط کشی (۱۴۰۰ کیلومتر) از جمله این اقدامات در سال گذشته بود.

رئیس اداره ایمنی و حریم راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: با وجود تلاش شبانه روزی راهداران سخت کوش  در جاده‌ها باید به این نکته نیز توجه داشته باشیم که ضامن سلامتی رانندگان محترم در رانندگی توجه آنان به علائم موجود در راه‌ها بوده تا سفری امن و مطمئن را سپری کنند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.