نمی دانید دقیقا تولید محتوا چیست؟

یکی از کارهایی که مدت ها است الو کانتنت در حال انجام است و محبوبیت زیادی هم دارد، تولید محتوا است و در این کار، شما می توانید خالق باشید.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از کارهایی که مدت ها است الو کانتنت در حال انجام است و محبوبیت زیادی هم دارد، تولید محتوا است. در این کار، شما می توانید خالق باشید. خالق یک متن بی نظیر، یک ویدیوی جذاب یا یک پادکست هیجان انگیز...

همه این ها، تنها گوشه ای از دنیای سراسر خاص و شگفت انگیز تولید محتوا هستند. اگر می دانستید تولید کردن محتوا چقدر جذاب است، حتی یک لحظه هم تعلل نمی کردید.

نمی دانید چطور تولید محتوا کنید؟ با سری آموزش های تولید محتوا همراه باشید. قرار است امروز حسابی به وجد بیایید و هیجان زده بشوید. پس پیش به سوی دنیای کانتنت. (همان تولید محتوای خودمان)

محتوا چیست؟

این عجیب ترین و در عین حال، رایج ترین سوالی هست که از تولید کنندگان محتوا پرسیده می شود. اولین بار که این سوال را از خودم پرسیدند، یکم مِن و مِن کردم.

انگار اصلا خودم هم به جوابش فکر نکرده بودم. آخرش زل زدم در چشم های طرف و گفتم: "یه چیزی مثل نویسندگیه". این جواب، نه کاملا درست بود و نه کاملا غلط.

هر روز، میلیون ها محتوا در جهان تولید می شود که نوشتن، تنها بخش کوچکی از آن است. اصلا بگذارید خیال تان را راحت کنم. تمام رفتاری که ما از خودمان نشان می دهیم، به نوعی تولید کردن محتوا هست.

چه منی که الان دارم می نوسیم، چه آن بیوتی بلاگری که در پیج اینستاگرامش، آرایش کردن را یاد می دهد، همه ما به نوعی تولید محتوا می کنیم.

محتوا می تواند انواع مختلفی داشته باشد. از محتوای متنی گرفته تا صوت، عکس ویدیو، سایر شکل های محتوا هستند. بگذارید هرکدام را جداگانه تعریف کنم.

محتوای متنی

در تولید محتوای متنی که کار بنده باشد، نوشتن، بخش اصلی است. حالا تعریف از خود نباشد اما برای شروع این کار، باید یک حداقل هایی از نوشتن را بدانید.

مثلا اصول نگارش، املای درست کلمات و توانایی ویرایش کردن متن، از مقدماتی ترین توانایی هایی است که یک تولید کننده محتوای متنی باید بداند. نکته مهم در این کار، توانایی ساده نویسی است. یعنی قلمبه، سلمبه نوشتن، اشتباه محسوب می شود.

محتوای صوتی

بعضی افراد، توانایی خاصی دارند. مثلا بلد هستند که خوب صحبت کنند. می خواهم بگویم که این افراد خوش صحبت، می توانند خوراک پادکست یا همان تولید محتوای صوتی باشند.

می توانند در خانه روی صندلی گرم و نرم خودشان بنشینند و یک فایل صوتی ضبط کنند. شاید این فایل صوتی، آموزش طرز صحیح صحبت کردن در همایش باشد. یا مثلا اطلاعاتی خاص مثل یک موضوع روانشناختی را ارائه بدهد.

نمی دانید دقیقا تولید محتوا چیست؟

تولید محتوای تصویری

این یکی برای خیلی از ما آشنا است. تمام تصاویری که در جاهای مختلف می بینیم و می خواهند یک پیام را به ما برسانند، محتوای تصویری هستند.

اگر بخواهم یک مثال برای یادآوری بزنم، می توانم به بیبورد هایی که در خیابان می بینید، اشاره کنم. عکس هایی که در اینستاگرام می بینیم هم محتوای تصویری به حساب می آیند اما این کجا و آن کجا؟!

متخصصان تولید محتوای تصویری، طراحان هستند. همان هایی که با توانایی های بی نظیرشان، یک کاری می کنند کارستان!

ابزار تولید محتوای تصویری می تواند یک قلم و کاغذ ساده باشد. در حالی که برای تولید محتوای با کیفیت، به دست کم یک لپ تاپ و یک نرم افزار طراحی نیاز است.

تولید محتوای ویدیویی

خب حالا نوبت آخرین گروه از روش های تولید محتوا یعنی محتوای ویدیویی هست. بر خلاف محتوای تصویری که با یک نگاه، پیام را می رساند، انتقال مفهوم با محتوای ویدیویی، کمی زمان بر است.

با این حال، اگر تولید کننده این محتوا، تبحر داشته باشد، می تواند تا آخرین لحظه بیننده را میخکوب کند. تولید محتوای ویدیویی، جذابیت ها و البته سختی های خودش را دارد.

انواع مستند ها، موشن گرافی، انیمیشن، اینفوگرافی، استوری بورد، عکاسی صنعتی و تیزر تبلیغاتی، در دسته محتوا های ویدیویی قرار می گیرند.

تاثیر محتوا بر تبلیغات

از تیزر تبلیغاتی گفتم. هیچ می دانید تولید محتوا می تواند چه تاثیری بر کسب و کار شما بگذارد؟ همه می دانیم که هزینه تبلیغات، سر به فلک می زند.

راستش را بخواهید، دیگر هم مثل قبل، جواب نمی دهد. اصلا مردم با دیدن تبلیغات حس می کنند که دارد سرشان کلاه می رود. می پرسید که چاره کار چیست؟ جواب من، "بازاریابی محتوا" است.

حتما دارید فکر می کنید که بازاریابی محتوا دیگر چه صیغه ای است؟ کمی صبر کنید. الان برای تان می گویم که ماجرا از چه قرار هست.

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا، یکی از بهترین روش های تبلیغات است. چرا؟ خوب چون قرار نیست یک محصول را مستقیما تبلیغ کنیم که مشتری احساس کند مجبور به خرید است.

ما به وسیله بازاریابی محتوایی، به جای اینکه روی برند اصرار کنیم، به این فکر می کنیم که مشتری به چه چیزی احتیاج دارد. بعد برای رفع نیازش، به او راه حل می دهیم.

دارید می گویید: "این که نشد تبلیغ! پس اسم و رسم ما چی میشه؟"؟! ماجرا همین است. مشتری وقتی ببیند شما به جای فروختن محصول تان می خواهید گره از کار او باز کنید، به شما اعتماد می کند و صاف می آید سراغ خودتان.

به خودتان که می آیید، می بینید اطراف تان پر شده از مشتری های وفادار که حاضر نیستند کسی را به شما، ترجیح بدهند. این راز موفقیت بازاریابی محتوا نسبت به روش های قدیمی تبلیغات است.

شرکت خدمات تولید محتوای الو کانتنت

اگر خودتان نمی توانید یک محتوای جذاب برای کارتان تولید کنید، یا اگر تخصصش را دارید اما وقتش را نه، می توانید روی ما حساب کنید.

ما در الو کانتنت، مشتری را مهم ترین رکن می دانیم. بنابراین، همه هدف تیم تولید محتوای الو کانتنت، جلب رضایت شما خواهد بود.

نمی دانید دقیقا تولید محتوا چیست؟

اصلا شعار ما، خودش به تنهایی گویای همه چیز هست: "کیفیت و زمان در اختیار شما است". بدون هیچ تعارفی باید بگویم که سرمان برود، حرفمان نمی رود.

ما در شرکت الوکانتنت، انواع محتواهای متنی، صوتی، تصویری و ویدیویی را با بهترین کیفیت و هزینه ای مقرون به صرفه تولید می کنیم.

علاوه بر همه این ها، تولید محتوای شبکه های اجتماعی به شکل تخصصی نیز حرفه ما است. کافی هست یک بار با شرکت تولید محتوای الو کانتنت همکاری کنید. شک ندارم که دیگر آن را رها نخواهید کرد.

ورود به سایت الو کانتنت:

https://alocontent.com/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار