شیوع کرونا موجب ثبت بیش از ۲ هزار درخواست بیمه بیکاری در سمنان شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: ۲ هزار و ۲۰۷ نفر دراستان پس از شیوع کرونا برای دریافت مقرری بیمه بیکاری در سامانه ثبت درخواست بیمه بیکاری ثبت نام کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، اسماعیل غنیان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: درخواست دریافت مقرری بیمه بیکاری برای کارگرانی که از کار بیکار شدند، به منظور پیشگیری از شیوع کرونا، از یکم فروردین به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

او افزود: شیوع کرونا طبق دستورالعمل‌ها جزو حوادث غیرمترقبه محسوب می‌شود و درخواست دریافت مقرری بیمه بیکاری نیز در این قالب مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با اشاره به اینکه افراد مشمول قانون کار، قانون تامین اجتماعی وقانون بیمه بیکاری می‌توانند برای دریافت مقرری بیمه بیکاری درخواست دهند، بیان کرد: افراد متقاضی دریافت مقرری بیمه بیکاری با مراجعه به سامانه‌bimebikari.mcls.gov.ir می‌توانند درخواست خود را ثبت کنند.

اسماعیل غنیان اضافه کرد: افرادی مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری می‌شوند که کارفرمایان آن‌ها پیش از این سه درصد حق بیمه بیکاری را پرداخت کرده باشند.

او تاکید کرد: یکی دیگر از شرایط دریافت مقرری بیمه بیکاری این است که افراد ۳۰ روز پس از بیکارشدن درخواست خود را در سامانه به صورت غیرحضوری ثبت کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان یاداور شد: مقرری بیمه بیکاری مشمول بیمه‌های خاص، مشاغل آزاد، خویش فرمایی، کارگران ساختمانی، قالیبافان و رانندگان حمل و نقل شهری نمی‌شود.

غنیان ادامه داد: سال گذشته تا کنون سه هزار و ۶۹۹ درخواست دریافت مقرری بیمه بیکاری در استان سمنان ثبت شده که ۲ هزار و ۲۰۷ درخواست مربوط به حوادث غیر مترقبه و شیوع کرونا است.

او اظهار داشت: درخواست‌ها برای دریافت مقرری بیمه بیکاری در استان سمنان در دست بررسی است تا مشمولان دریافت مقرری بیمه بیکاری مشخص شود.

بر اساس قانون و تمهیدات اندیشیده شده به کارگران مبتلا به کرونا غرامت دستمزد پرداخت می‌شود و اگر از کار بیکار شوند بیمه بیکاری به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز اعلام کرد: تاکنون ۷۳ هزار و ۳۰۳ نفر در کشور به طور قطعی به کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۱۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، موارد فوت ناشی از این ویروس به ۴۵۸۵ نفر رسیده است.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار