افزایش ۳۸٫۸ درصدی سرقت سیم در سال ۹۸

سرقت سیم و تجهیزات الکتریکی در شبکه‌های توزیع برق کردستان ۳۸.۸ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، جواد اکبرآبادی معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: سرقت سیم مسی و تجهیزات شبکه برق به دلیل افزایش قیمت فلزاتی نظیر مس که در شبکه‌های توزیع نیروی برق کاربرد فراوان دارد، اجتناب ناپذیر بوده و باید این پدیده را به دلیل ایجاد مشکلات متعدد و تاثیر منفی در ارائه خدمات شرکت، را مورد بررسی قرار داد.

او در ادامه با توجه به افزایش ۳۸٫۸ درصدی سرقت سیم در سال ۹۸ و کاهش ۹%درصدی سرقت ترانسفورماتور نسبت به سال۹۷ اذعان داشت: سرقت سیم در سال۹۸ نسبت به سال۹۷ در این استان با افزایش ۳۸٫۸ درصدی معادل ۱۷ میلیارد و ۶۷۰ میلیون ریال و سرقت ترانسفورماتور در سال۹۸ نسبت به سال۹۷ با کاهش ۹%درصدی روبرو بوده که با تعیین جغرافیای مناطق آلوده به سرقت از ابتدای سال۹۹ طرح‌های مهندسی با هدف پیشگیری از سرقت در دستور کار این شرکت قرار داده شده است.

اکبرآبادی در ادامه از اقدامات مهندسی این شرکت در راستای پیشگیری از سرقت سیم شبکه و تجهیزات الکتریکی افزود: از ابتدای سال ۹۹ طرح‌های فنی و مهندسی برای پیشگیری از سرقت نظیر نصب اسپیسر، جایگزینی کابل خود نگهدار به جای سیم‌های مسی (پیشگیری از سرقت شبکه هوایی)، نصب منهول در کانال‌های زیر زمینی جهت جلوگیری از سرقت کابل‌های زمینی، پیگیری‌های حقوقی و قضایی، اطلاع رسانی مردمی، برقراری گشت‌های مشترک با نیرو‌های انتظامی و برگزاری کمیته‌های پیشگیری از سرقت به مرحله اجرا درآمده است.

او در ادامه از ساخت یک دستگاه هشدار دهنده سرقت ترانسفورماتور خبر داد و گفت: دستگاه هشدار دهنده سرقت ترانسفورماتور توسط یکی از کارشناسان این شرکت تهیه شده و به صورت آزمایشی نصب شده و در صورت کسب رضایت از عملکرد دستگاه اختراع شده به تولید انبوه خواهد رسید.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان اظهار داشت:به موازات طراحی و ساخت دستگاه اعلام سرقت، چند نمونه دیگر هم در نقاط آلوده نصب گردیده که موجبات دستگیری تعدادی از سارقین در ماه‌های اخیر شده است.

اکبرآبادی در پایان از مشترکین استان با توجه به پیامد‌های مخرب سرقت شبکه و تجهیزات الکتریکی که می‌تواند علاوه برایجاد خاموشی در منطقه سرقت، لطمات سنگین تری را به شبکه برق، ایجاد اتصالی و احتمال برق گرفتگی و بروز شرایط پرخطر برای عابرین و اهالی محل فراهم می‌نماید، در خواست کرد: چنانچه با صحنه مشکوکی از تعمیرات شبکه مواجه شدند سریعا مراتب را به واحد عملیات و اتفاقات (۱۲۱) اطلاع دهند تا در اسرع وقت اقدامات لازم در این خصوص انجام گیرد.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: برق رسانی ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۷:۵۸ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
شما خوب میدونید علت و ریشه تمام این سرقت ها فقر و بیکاری و نداری است نزدیک به ۴۰ درصد سرقت بیشتر شده یعنی مردم فقیر تر و بیکار تر شدن