در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ساخت دستگاه تولید ماسک تا دو ماه آینده

رئیس هیئت مدیره یک شرکت دانش بنیان گفت: ظرف دو ماه آینده باساخت دستگاه تولید ماسک، خط تولید ماسک N۹۵ را راه‌اندازی می‌کنیم.

صبیحه سلیمانیان، رئیس هیئت مدیره یک شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره محصول این شرکت در زمینه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا،  اظهار کرد: ما تولیدکننده پارچه نانویی برای استفاده در ماسک N۹۵ به وسیله دستگاه الکتروریسی هستیم که توسط یک شرکت دیگر به محصول نهایی که همان ماسک است، تبدیل می‌شود.

او با بیان اینکه ما در تهیه این پارچه از تکنیک نانو ذرات استفاده کرده‌ایم، گفت: این پارچه با استفاده از دستگاه الکتروریسی که توسط شرکت ما ساخته شده است، تولید می‌شود. در واقع روی این پارچه روکش‌هایی از نانو می‌کشیم تا عمر پارچه‌ها بیشتر شده و در مصرف آن نیز صرفه‌جویی صورت گیرد.

سلیمانیان افزود: دستگاه الکتروریستی شرکت ما از روز دوم فروردین به صورت سه شیفت، مشغول به کار است؛ این امر تاکنون منجر به تولید ۵۰ هزار پارچه نانویی برای تولید ماسک N۹۵ شده است.

رئیس هیئت مدیره  این شرکت دانش بنیان درباره تسهیلات دریافتی این شرکت از صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: ما مبلغ ۳۰۰ میلیون تسهیلات از طریق صندوق پژوهش و فناوری اصفهان که عامل صندوق نوآوری و شکوفایی در کمک به شرکت‌های دانش بنیان استان اصفهان است، دریافت کردیم که بسیار کارگشا بود و به ما در تولید پارچه‌های نانویی  در ماسک‌ها کمک کرد.

سلیمانیان درباره چشم‌انداز این شرکت دانش بنیان در آینده بیان کرد: شرکت ما از تنوع محصولات‌ زیادی  برخوردار است  و قصد داریم خطوط تولید خود را در سال ۹۹ توسعه بخشیم.


بیشتر بخوانید:  صادرات ۶۰۰ میلیون دلاری شرکت‌های دانش بنیان


رئیس هیئت مدیره این شرکت دانش بنیان تصریح کرد: در حال حاضر خط تولید نانوذرات و پوشش نانویی روی پارچه‌های ماسک در دستور کار شرکت قرار دارد، اما قصد داریم ظرف دو ماه آینده با ساخت دستگاه تولید ماسک، خط تولید کامل ماسک N۹۵ را نیز راه‌اندازی کنیم تا صفر تا صد تولید ماسک را خودمان انجام دهیم. تسهیلات صندوق نوآوری نیز به ما در این مسیر کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
افرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۴ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
دو ماه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
معلوم هست دولت داره چيكار ميكنه
آخرین اخبار