نگرانی از مسمومیت ناشی از الکل در جنوب غرب خوزستان

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت:موارد ناشی از مسمومیت با الکل در شهرستان‌های آبادان ، خرمشهر و شادگان در جنوب غرب خوزستان رو به افزایش بوده و نگران کننده‌است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،شکرالله سلمان‌زاده رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان روز سه‌شنبه گفت:شب گذشته ۲ مورد مسمومیت ناشی از مصرف الکل در یکی از بیمارستان‌های آبادان گزارش شد که با اقدام سریع کادر پرشکی و دیالیز به موقع مانع از کور شدن این افراد شد.

او افزود: الکل‌ توزیع شده در خارج از داروخانه‌ها کاملا سمی است و مصرف آن ممکن است به نابینایی، نارسایی کلیه و مرگ منجر شود که خانواده‌ها باید مراقبت بیشتری از رفتار جوان‌ها داشته باشند.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان اظهار داشت: الکلی که خارج از داروخانه ها توزیع می‌شود، به هیچ عنوان مورد تایید نیست و کاملا سمی و مسموم کننده است و به شدت عارضه ایجاد می‌کند لذا شهروندان آبادان، خرمشهر و شادگان الکل ضدعفونی کننده را فقط از دارخانه‌ها تهیه کنند.

سلمان‌زاده همچنین از آماده سازی آزمایشگاه کرونا در منطقه جنوب غرب خوزستان خبر داد و گفت: آزمایشگاه تشخیص کرونا در جنوب غرب خوزستان آماده و تجهیز شده و در حال حاضر مشکلی کوچکی در سکوبندی آن وجود دارد که با رفع این مشکل این آزمایشگاه در چند روز آینده مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

اوهمچنین نسبت به فعالیت برخی اصناف در منطقه هشدار داد و افزود:از سرگیری فعالیت اصناف خارج از دستورالعمل های کشوری در شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان نگران کننده است و مسوولان باید در کمترین زمان ممکن به این موضوع ورود کنند.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان در خاتمه از شهروندان خواست به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کووید ۱۹ فقط در مواقع ضروری از منزل خارج شوند و در صورت خارج شدن از منزل نیز فاصله اجتماعی را رعایت کنند و از تجمع خودداری کنند تا بیماری کرونا در جنوب غرب خوزستان کنترل شود.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.