کشف گور جمعی در یک زمین کشاورزی در الرقه سوریه

منابع محلی اعلام کردند تعدادی از کشاورزان در روستایی در الرقه در شمال سوریه، به هنگام کار یک گور جمعی حاوی ۲۰۰ جسد را کشف کرده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربی الجدید، یک مقام شورای شهر الرقه در شمال سوریه وابسته به نیرو‌های دموکراتیک سوریه اعلام کرد که تعدادی از کشاورزان به این نیرو‌های خبر دادند که حفره‌ای در یک زمین کشاورزی در روستای السمرا در شرق الرقه کشف کرده‌اند که حاوی تعدادی جسد است.

او گفت که یک گروه مخصوص که بر روی گور‌های جمعی به جا مانده از داعش کار می‌کند، با حضور در محل از وجود بیش از ۲۰۰ جسد داخل این حفره خبر داد.

بنابراین گزارش گور دسته جمعی کشف شده بیست و پنجمین گوری است که از زمان آزادی شهر الرقه از دست داعش، کشف می‌شود. این شهر در اکتبر ۲۰۱۷ (مهر ماه ۱۳۹۶) از اشغال داعش خارج شد و از آن زمان تا کنون ۵۷۸۰ جنازه از گور‌های دسته جمعی کشف شده است.

به گفته منابع محلی بیشتر این اجساد شامل نظامیان و غیر نظامیانی است که داعش آن‌ها را اعدام کرده است. برخی نیز به تلفات غیر نظامیان در جریان حملات هوایی آمریکا در جریان عملیات آزادسازی شهر الرقه مربوط می‌شود.

برخی از گور‌های جمعی نیز برای عناصر داعش است که در روز‌های آخر حضور خود در شهر الرقه، زمان کافی برای دفن تک تک عناصر خود را نداشتند و مجبور به دفن دسته جمعی بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار