نکات مهم برای استفاده صحیح از ماسک

رئیس گروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گفت: برای استفاده صحیح از ماسک باید به نکاتی توجه داشته باشیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، بهنام لشگرآرا رئیس گروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: برای استفاده صحیح از ماسک باید به نکاتی توجه داشته باشیم.

او بیان کرد: افراد سالم نیاز به استفاده از ماسک ندارند بلکه در شرایطی استفاده از ماسک توصیه می‌شود.

نکات مهم برای استفاده صحیح از ماسک

رئیس گروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: اگر از گروه‌های پرخطر هستید (گروه‌های پرخطر شامل مادران باردار، سالمندان، بیماران با نقص سیستم ایمنی، بیماران قلبی و عروقی، بیماران تنفسی، بیماران مبتلا به دیابت، افراد با BMI بیشتر از ۴۰) باید از ماسک استفاده کنید.

بهنام لشگرآرا ادامه داد: اگر از فرد بیمار مراقبت می‌کنید، به مکان‌های عمومی یا شلوغ می‌روید و عطسه یا سرفه می‌کنید از دیگر مواردی است که باید از ماسک استفاده کنید.

او افزود: دقت داشته باشید که ماسک تنها در مواقعی مؤثر است که قبل از استفاده از آن دست هایتان را با آب و صابون یا دستمال پاک کننده الکلی تمیز کنید.

نکات مهم برای استفاده صحیح از ماسک

رئیس گروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: دهان و بینی را کامل پوشانده و هیچ شکافی بین صورت و ماسک وجود نداشته باشد.

بهنام لشگرآرا با بیان اینکه در هنگام استفاده از ماسک آن را زیر بینی یا چانه خود قرار ندهید، تصریح کرد: در هنگام استفاده از ماسک، آن را لمس نکنید و اگر لمس کردید دست هایتان را با آب و صابون بشویید.

نکات مهم برای استفاده صحیح از ماسک

او بیان کرد: به محض مرطوب شدن ماسک آن را با ماسک جدید جایگزین کنید و از ماسک‌های یک بار مصرف، دو بار استفاده نکنید.

بهنام لشگرآرا افزود: برای برداشتن ماسک از صورت، کش آن را از پشت آزاد کنید، جلو ماسک را لمس نکنید و بلافاصله آن را در سطل زباله بیندازید، سپس دستان خود را با مایع الکلی و آب و صابون بشویید.

نکات مهم برای استفاده صحیح از ماسک

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.