رزمایش کمک‌های مؤمنانه به منظور کمک به مردم آسیب‌دیده از شرایط کرونا با رمز «یا صاحب الزمان (عج) ادرکنی» در استان بوشهر آغاز شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رزمایش کمک‌های مؤمنانه به منظور کمک به مردم آسیب‌دیده از شرایط کرونا امروز با فرمان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر و با رمز «یا صاحب الزمان (عج) ادرکنی» در استان بوشهر آغاز شد.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در نشست ویدئوکنفرانسی با امامان جمعه و فرماندهان سپاه نواحی استان بوشهر با اعلام آغاز این رزمایش و قدردانی از کادر بهداشت و درمان استان در مبارزه با بیماری کرونا، گفت: این بیماری در کنار مشکلاتی که برای سلامت عمومی و فردی پدید آورده، موجب افزوده‌شدن به مشکل اقتصادی مردم شده و تعطیلی مراکز خریدوفروش و نبود گردش اقتصادی و درآمدزایی را در پی داشته است.

بوشهر پیشگام در کمکبه مردم کمتربرخوردار

او با ابراز نگرانی از مشکلات ایجادشده برای کارگران روزمزد، ملوانان و زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست که تأمین معیشت خانواده بر دوش آن‌هاست، افزود: در این رزمایش باید بخشی از نیازمندی‌های این افراد را مدیریت و تأمین کنیم.

او با اشاره به تأکید رهبر انقلاب بر مواسات و یاریگری و کمک مؤمنانه، ادامه داد: استان بوشهر هنگام همه‌گیری کرونا از استان‌های پیشگام در کمک‌های نیکوکارانه به مردم کمتربرخوردار بود و پس از فرمان رهبری نیز در تدارک کمک‌های ویژه به مردم استان است.

رئیس قرارگاه رزمایش کمک‌های مؤمنانه استان بوشهر بیان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنار کمیته امداد امام خمینی (ره) هر شهرستان زیر نظر امامان جمعه مسئول اجرای رزمایش کمک‌های مؤمنانه هستند.

صفایی بوشهری تأکید کرد: باید در کنار آماری که کمیته امداد و بهزیستی از مددجویان خود دارند، آمار تازه و دقیقی از آسیب‌دیدگان واقعی شرایط کرونا هم گردآوری شود.

او با اشاره به اینکه این رزمایش در ماه رمضان نیز اجرا می‌شود، افزود: کمیته امداد برنامه دارد تا ۵۰۰ هزار وعده خوراکی را در ماه مبارک رمضان میان مددجویان خود توزیع کند.

امام جمعه بوشهر عنوان کرد: سپاه پاسداران پیش از این، اقلام ضروری مانند برنج، روغن، مرغ، رب گوجه‌فرنگی، ماکارونی و حبوبات را در قالب سبد کالا و بسته‌های معیشتی میان مردم کمتربرخوردار استان توزیع کرده است و در این گام نیز چنین کاری را انجام خواهد داد.

صفایی بوشهری گفت: همه کمک‌ها باید در قالب کالا باشد، مگر در مواردی که فردی به‌دلیل این شرایط دچار بدهی مالی شده باشد.

توزیع سبد کالا میان چهار هزار خانواده در ماه رمضان

فرمانده سپاه امام صادق استان بوشهر هم در این نشست، از پاسداران و بسیجیان استان خواست همان‌گونه که در کنترل وروی و خروجی شهر‌ها و روستا‌ها و ضدعفونی‌ها نقش اساسی داشتند، در این رزمایش نیز جهادی فعالیت کنند.

سردار علی رزمجو افزود: ایجاد بانک اطلاعاتی در پایگاه‌های مقاومت انجام می‌گیرد و همه اقلام خوراکی و کمک‌معیشتی نیز در مسجد‌ها که نقش محوری در زندگی ما دارند بسته بندی و تعیین تکلیف می‌شود.

او بیان کرد: برای ماه رمضان نیز چهار هزار سبد کالا میان چهار هزار خانواده در استان توزیع خواهد شد.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.