افزایش گشت‌های سیار در ارتفاعات پارک ملی بمو

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس از افزایش گشت های سیار در ارتفاعات پارک ملی بمو به منظور تامین امنیت وحوش در فصل زاد و ولد خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حمید ظهرابی مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس از استقرار پست‌های محیط بانی موقت با برپایی چادر در ارتفاعات پارک ملی بمو، توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست، به منظور تامین فضای ایمن، برای زاد و ولد حیوانات، با فرا رسیدن، فصل زایش وحوش خبر داد.

او گفت: زادآوری حیات وحش در پارک ملی بمو، آغاز شده است و با توجه به شرایط پارک ملی بمو و به منظور ایجاد امنیت در منطقه در فصل زاد و ولد حیات وحش کنترل‌های مستمر و شبانه روزی توسط ماموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست صورت می‌گیرد به همین منظور از ورود افراد به زون‌های حساس پارک ملی بمو در مجاورت شهر شیراز جلوگیری می‌شود.

ظهرابی افزود: در این برنامه، دوست داران محیط زیست به خصوص، تشکل‌های مردم، با ماموران پارک، در نقاط حساس و مهم پارک ملی بمو مستقر و به صورت شبانه روزی منطقه را پایش می‌کنند، تاحیات وحش دراین فصل حساس، در امان باشند.

پارک ملی بمو با وسعت ۴۸ هزار هکتار در ۱۰ کیلومتری شمال شرقی شیراز قرار دارد.

در پارک ملی بمو بیش از ۱۴۳ گونه جانوری و ۳۵۰ گونه گیاهی وجود داردو این پارک به لحاظ شمار حیوانات و تنوع حیات وحش، بعد از پارک‌های ملی گلستان و ارومیه در رتبه سوم قرار دارد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار