کمباین سازی ایران در مسیر تولید و صادرات/ ساخت ۴۷۷ دستگاه کمباین در اراک

مدیرعامل شرکت کمباین سازی ایران (اراک) گفت: ۴۷۷ دستگاه کمباین سال گذشته در این شرکت تولید و روانه بازار‌های داخلی و خارجی شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، علی‌اصغر حمیدی‌فرمدیرعامل شرکت کمباین سازی ایران اظهار کرد: قیمت هر دستگاه کمباین تولیدی در این واحد صنعتی مادر تخصصی حدود سه میلیارد ریال برآورد شده است.
حمیدی فر افزود: ۲۱۶ دستگاه بیلر مدل ۳۴۹ و ۱۰۰ دستگاه بیلر مدل ۳۵۱ نیز پارسال در این واحد صنعتی تولید و روانه بازار شده است.
مدیرعامل کمباین سازی ایران (اراک) بیان کرد: فرآیند تولید در این واحد صنعتی از ابتدای سال جدید به‌صورت شبانه‌روزی کلید خورده و ساخت بیش از ۵۰۰ دستگاه کمباین از سوی این واحد مادر تخصصی امسال در برنامه است.

او بیان کرد: ماشین‌آلات کشاورزی تولیدی کمباین‌سازی ایران پارسال با پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به کشاورزان عرضه شد و هر دستگاه کمباین زمینه اشتغال سه نفر و ساخت هربیلر یک فرصت شغلی ایجاد کرده است و انتظار می‌رود در سال جاری که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان جهش تولید نام گرفته، مسئولان نگاه ویژه‌ای به این صنعت حساس و استراتژیک داشته باشند.

حمیدی فر اظهار داشت: راه‌اندازی مرکز نوآوری در راستای تنوع‌بخشی به سبد محصولات شرکت، برنامه‌ریزی برای تدوین نقشه فناوری محصولات، شناسایی و توسعه منابع، بهبود زنجیره تامین، تدوین و اجرای برنامه آموزشی در راستای افزایش مهارت و توانمندسازی از مهم‌ترین برنامه‌های کمباین سازی ایران در راستای افزایش تولید و صادرات است که در سال جاری باقدرت دنبال می‌شود.

شرکت کمباین سازی ایران سال ۱۳۴۸ در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی شهرستان تهران به‌نام شرکت جانساز (سهامی خاص) به ثبت رسید و در سال‌های ۱۳۴۹ و ۱۳۶۱ به ترتیب با عناوین «ایران جان‌دیر» و «کمباین سازی ایران» تغییر نام داشته است.

در سال ۱۳۸۴ بر اساس اجرای قانون خصوصی سازی ۵۳ درصد از سهام این شرکت به آستان قدس رضوی واگذار شد و در سال ۱۳۹۲ نیز آن آستان با پرداخت ۴۰۰ میلیارد ریال سهام خود را به ۷۵ درصد افزایش داد.
منبع : ایرنا
انتهای پیام / ش ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امراله مهماندوست
۱۰:۱۷ ۱۹ تير ۱۳۹۹
تا زمانی که آقازاده هایی که سودشان در واردات ماشین آلات کشاورزی خارجی باشد بر کشور حاکم باشند مردم ایران سهمی از ساخت ماشین آلات کشاورزی در ایران نخواهند داشت