هشدار مدیریت بحران:

از قرار گیری در حریم رودخانه‌ها و رفتن به ارتفاعات خودداری شود/ آماده باش دستگاه های امدادی

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: با توجه به پیش بینی بارش‌های رگباری شدید طی امروز و فردا از مردم تقاضا داریم از قرارگیری در حریم رودخانه‌ها و رفتن به ارتفاعات جدا خودداری کنند.

عبدالحمید سعدینی، سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،گفت: با توجه به پیش بینی بارش‌های رگباری شدید طی امروز و فردا از مردم تقاضا داریم از قرارگیری در حریم رودخانه‌ها و رفتن به ارتفاعات جدا خودداری کنند.

سعدینی افزود: پس از صدور اخطاریه (سطح نارنجی) هواشناسی هرمزگان در خصوص بارش رگباری، تمامی دستگاه‌های امدادی و خدماتی در تمامی شهرستان‌های استان برای مقابله با حوادث احتمالی در آماده باش کامل هستند.

او گفت: پایش وضعیت سد‌های استان به طور مستمر در حال انجام است و در همین راستا بخشی از آب سد‌های شمیل و نیان و استقلال میناب به منظور مدیریت ورود سیلاب‌های احتمالی در حال تخلیه است.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری هرمزگان افزود: با توجه به وزش باد نسبتا شدید و احتمال وقوع تند باد‌های لحظه‌ای و مواج شدن دریا، اقدامات پیشگیرانه لازم در خصوص کنترل وضعیت تردد‌های دریایی و ورود آب دریا به مناطق ساحلی صورت گیرد.

سعدینی از مردم خواست تا برای حفظ سلامت خود و خانواده از ترددهای غیر ضروری، قرار گیری در حریم رودخانه‌های فصلی و همچنین از صعود به ارتفاعات به دلیل احتمال برخورد صاعقه جدا خودداری کنند.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان امروز و فردا بارش‌های شدید رگباری در استان رخ می‌دهد و احتمال بارش تگرگ و طغیان رودخانه وجود دارد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.