اجرای ۲۷ طرح مرمتی میراث فرهنگی در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی گفت: هم اکنون تعداد ۲۷ پروژه مرمتی در حوزه میراث فرهنگی استان در حال اجراست که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان امسال به اتمام می‌رسند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز ،حمزه زاده مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی گفت: هم اکنون تعداد ۲۷ پروژه مرمتی در حوزه میراث فرهنگی استان در حال اجراست که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان امسال به اتمام می‌رسند.

حمزه زاده اعتبار تخصیصی برای پروژه‌های فوق را ۳۱ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال اعلام و افزود: تمامی این پروژه فعال بوده و تعدادی از آن‌ها در حال تکمیل و برخی نیز در دست اجرا می‌باشد.

او گفت: عملیات اجرایی تعداد ۷ پروژه مرمتی تاریخی استان که با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی همراه هستند، در صورت تامین اعتبار لازم می‌توانند تا پایان سال جاری تکمیل شوند تا مجموع پروژه‌های مرمتی قابل بهره برداری استان سال جاری به ۳۴ پروژه افزایش یابد.

حمزه زاده افزود: تمام پروژه‌های مرمتی ابنیه تاریخی قابل بهره برداری استان اعم از خانه‌های تاریخی، کاروانسراها، حمام و مساجد طی سال‌های اخیر با روند رو به رشد همراه بوده است.

او با اشاره به اینکه حفاظت و صیانت از مواریث تاریخی رسالتی مسلم در انتقال و معرفی هویت فرهنگی به آیندگان است، گفت: حفاظت و صیانت از مواریث تاریخی امر و وظیفه‌ای اجتناب ناپذیر برای عصر حاضر است تا به واسطه آن علاوه بر آیندگان، تمام جوامع بشری را نیز از غنای تاریخی و فرهنگی منطقه مختص خود آگاه ساخت.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی همچنین از تکمیل هتل مجتمع آبدرمانی شهرستان چاراویماق و بهره‌برداری از آن تا پایان شهریور سال جاری خبر داد و افزود: هم اکنون این پروژه با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.

حمزه زاده  افزود: تا به این مرحله برای ساخت این هتل بالغ بر ۵ میلیارد تومان هزینه شده است و برای تکمیل آن مبلغ یک میلیارد تومان دیگر هزینه خواهد شد.

او با اشاره به لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های ویژه شهرستان‌ها در توسعه گردشگری آذربایجان شرقی، گفت: اقدامات مناسبی در راستای استفاده از ظرفیت گردشگری سلامت و تندرستی در شهرستان‌ها در حال انجام است که با همراهی سرمایه‌گذاران در مراغه، سراب و بستان‌آباد شاهد احداث مجتمع‌های آب‌درمانی و تندرستی هستیم.

حمزه زاده گفت: در همین راستا هتل دوستاره مجتمع آبدرمانی چاراویماق نیز با تعداد ۲۵ تخت در دست اجرا است که حداقل برای ۱۰ نفر به صورت مستقیم فرصت شغلی ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار