شورش گرسنگان در آفریقای جنوبی + فیلم

مردم گرسنه شهر کیپ تاون آفریقای جنوبی به دلیل خلف وعده دولت در توزیع کمک‌های غذایی دست به شورش زدند.

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، توزیع نشدن کمک‌های غذایی وعده داده شده به مردم از طرف دولت آفریقای جنوبی به شورش مردم گرسنه کیپ تاون و درگیری معترضان با نیرو‌های امنیتی منجر شد.

شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار گزارش داد: اوضاع آفریقای جنوبی بسیار ملتهب است. مردم این کشور در بحبوحه اجرای مقررات قرنطینه خواستار کمک دولت هستند. روز سه شنبه کیپ تاون شاهد شورش مردم بود. خیابان‌های شهر توسط معترضان بسته شدند. درگیری‌هایی بین مردم و نیرو‌های امنیتی رخ داد. نیرو‌های امنیتی به طرف معترضان گلوله‌های پلاستیکی شلیک کردند.

یک زن به فرانس بیست و چهار گفت: مردم عصبانی از صبح به خیابان‌ها ریختند و می‌خواهند بدانند کمک‌های غذایی کجا هستند؟ وقتی به اخبار گوش می‌کنیم، گفته می‌شود که در برخی مناطق این کمک‌ها توزیع شده‌اند. اما اینجا از کمک خبری نیست. مردم گرسنه و خشمگین هستند.

یک زن دیگر نیز گفت: این مردم حیوان نیستند. آنها گرسنه هستند. این مردم فقط غذا می‌خواهند. من فکر می‌کنم رامافوزا رئیس جمهور کاری برای ما نمی‌کند. ما یا از ویروس کرونا می‌میریم یا از گرسنگی.


بیشتر بخوانید: تیراندازی ماموران امنیتی به پرستارانی که به دلیل کمبود امکانات اعتراض کردند + فیلم 


انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۲۰:۱۲ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
ماهم یا از گرسنگی می میریم یا کرونا.البته شهاب سنگ هم قرار بیاد.
Iran (Islamic Republic of)
مصمم
۱۷:۳۶ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
مگر حیوانات نیاز به غذا ندارند که این خانم می گوید « این مردم حیوان نیستند. آنها گرسنه هستند.» درسته انسان کرامت دارد اما هر موجود زنده نیاز به غذا دارد که باید تأمین شود . اگر عدالت واقعی در سطح جهان حاکم گردد نه یک انسان گرسنه می ماند و حتی نه یک حیوان ، امید واریم آن روز هر چه زود تر فرارسد . الهم عجل لولیک الفرج
آخرین اخبار