سامسونگ موفق به فعالسازی پهنای باند 8.5Gbps روی فناوری 5G شد

شرکت سامسونگ اعلام کرد که به تازگی توانسته است پهنای باند 8.5Gbps را از طریق فناوری 5G روی دو گوشی ارسال کند.

سامسونگ موفق به ارسال پهنای باند 8.5Gbps روی فناوری 5G شدبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت سامسونگ مدتی است که به طور جدی روی فناوری 5G تمرکز کرده است، این شرکت روز گذشته اعلام کرد که توانسته است در شرایط آزمایشی سرعت 8.5Gbps را برای دو تلفن هوشمند ارسال کند. در این آزمایش سامسونگ از فرکانس ۸۰۰ مگاهرتز استفاده کرده است و هر کدام از دستگاه‌ها توانسته‌اند سرعت ۴.۳ گیگابیت بر ثانیه را دریافت کند. شرکت ساموسنگ در این باره اعلام کرد که سرویس mmWave قادر است تا پهنای باند چند گیگابایتی را در اختیار کاربران قرار دهد در حالی که فناوری‌های قدیمی هرگز توانایی ارائه این نوع پهنای باند را نداشتند.

سامسونگ اعلام کرد به وسیله فناوری 5G اپراتورهای موبایل از این پس قادر خواهند بود خدماتی جدیدتر را بر بستر اینرنت همراه به کاربرانشان ارائه کنند که از میان آن‌ها می‌تواند به پخش ویدیو 8K و ارتباطات VR را نام برد که در حال حاضر بر هیچ بستری اجرای آن‌ها امکان پذیر نیست.

سامسونگ موفق به ارسال پهنای باند 8.5Gbps روی فناوری 5G شد

سامسونگ به ماه‌های اخیر به شدت درگیر استقرار شبکه‌  5G در کره جنوبی بود و تا اوایل این ماه توانسته است حدود 5 میلیون کاربر را به این فناوری متصل کند. اپراتورهای دیگری مانند Ericsson نیزاعلام کرده‌اند که در حال تغییر کلی شبکه خود به 5G هستند و اولین فرکانس 5G این اپراتور نیز در کشور مجارستان منتشر شده است. این در حالی است که برای اقدامات خود در مجارستان قراردادی ۱۰ ساله را با مقامات این کشور امضا کرده است و انتظار می‌رود شرکت ورشکسته Ericsson از این طریق بتواند برای بار دیگر وارد دنیای بزرگ فناروی شود.


بیشتر بخوانید: همکاری گوگل و اپل برای کنترل ویروس کرونا


با این حال انتظار می‌رود پس از نابودی ویروس کرونا، در سراسر جهان اپراتورهای ارائه دهنده خدمات اینترنت به فکر ارتقا تجهیزات خود به تجهیزات پشتیبانی کننده از اینترنت 5G بیوفتند و به سرعت این فناوری در سراسر جهان فراگیر شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار