جمالی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

بررسی حواشی ورود پزشکان بدون مرز به ایران با حضور ظریف در کمیسیون امنیت ملی

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس جلسه امروز کمیسیون امنیت که با حضور وزیر امور خارجه کشورمان برگزار شد تشریح کرد.

بررسی حواشی ورود پزشکان بدون مرز به ایران با حضور ظریف در کمیسیون امنیت ملیمحمد جواد جمالی نوبندگانی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح جلسه امروز این کمیسیون اظهار کرد: جلسه امروز کمیسیون امنیت با حضور محمد جواد ظریف و سعدالله زارعی کارشناس سیاست خارجی برگزار شد.

او افزود: در ابتدای جلسه آقای ظریف توضیحاتی درباره بیماری کرونا و نحوه ارتباطات وزارت خارجه ارائه داد.

جمالی بیان کرد: وزیر امور خارجه همچنین درباره موضوع یمن، عراق و سوریه و مشکلاتی که در افغانستان به دلیل عدم توافق‌های اشرف غنی صورت گرفته نکاتی را مطرح کرد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: در ادامه سعدالله زارعی توضیحاتی درباره وضعیت کنونی یمن و انصارالله تحلیل‌هایی ارائه کرد.

او ادامه داد: همچنین در ادامه نمایندگان درباره حواشی ورود پزشکان بدون مرز به ایران سوالاتی را از وزیر خارجه پرسیدند که او گفت وزارت خارجه بنا به درخواست مبادی ذیربط ویزا برای این پزشکان صادر کرده است، نظر به اینکه سازمان پزشکان بدون مرز در ایران دفتر ثابت دارد.

جمالی افزود: آقای ظریف تاکید کردند که کمک‌های بسیاری به منظور مبارزه با کرونا از سوی چین دریافت می‌شود.

او ادامه داد: وزیر امور خارجه همچنین اعلام کرد که هر روز مواضع مثبت بیشتری درباره حقانیت ایران در مبحث برجام از سوی چین، روسیه و دیگر کشور‌ها دریافت می‌شود.

جمالی بیان کرد: رئیس دیپلماسی کشورمان در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی اعلام کردند که درباره افغانستان مذاکراتی با وزرای خارجه هند، ترکیه، روسیه و عراق داشته ایم وروند این رایزنی‌ها مثبت بوده است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی بیان کرد: آقای ظریف در این جلسه اشاره کردند توافقی میان نیرو‌های شیعی عراق در رابطه با مصطفی کاظمی برای نخست وزیری عراق ایجاد شده است و ایران هم اعلام کرده که ما هر توافقی که میان نیرو‌های شیعی به وجود بیاید حمایت می‌کنیم.

او ادامه داد: همچنین درباره تحریم‌های آمریکا در جلسه امروز بحث و بررسی صورت گرفت و آقای ظریف اعلام کرد که آمریکا حتی در شرایط کرونا نیز بر تحریم‌های خود اصرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار