فاصله‌گذاری اجتماعی، عامل ثبات چند روزه آمار مبتلایان به کرونا

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر خبر داد: توجه به فاصله‌گذاری اجتماعی و همراهی مردم موجب شد آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در اسن استان برای چند روز متوالی بدون تغییر باقی بماند.

فاصله‌گذاری اجتماعی, عامل ثبات چند روزه مبتلایان به کرونابه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دکتر سعید کشمیری دبیر ستاد مبارزه با کرونا استان بوشهر  بیان کرد: در  ۵ روز گذشته تا ساعت ۱۲:۳۰ ظهر امروز چهارشنبه ۲۷ فروردین‌ماه آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان بوشهر ثابت مانده است که نتیجه همراهی مردم در رعایت موارد بهداشتی و اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی بوده است.

او با بیان اینکه در حال حاضر ۴۷ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بوشهر بستری ‏هستند افزود: از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بوشهر تاکنون ۱۴۲ نفر با حال عمومی خوب از بیمارستان ترخیص شده‌اند ‏و در منزل تحت مراقبت قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: متاسفانه یکی دیگر از بیماران بستری با ۸۰ سال سن براثر کرونا جان خود را از دست داد تا آمار جان‌باختگان استان بوشهر به ۱۱ نفر افزایش یابد.

کشمیری با اشاره به جزئیات جان‌باختگان کرونا در استان بوشهر عنوان کرد: میانگین سنی ۱۱ جان‌باخته کرونا در استان بوشهر ۷۰٫۹ سال است که از این تعداد ۷ مورد در شهرستان دشتستان، ۲ مورد در شهرستان بوشهر و ۲ مورد دیگر در شهرستان گناوه به ثبت رسیده است.

او عنوان کرد: از مجموع بیماران فوت‌شده، ۶ بیمار دارای بیماری زمینه‌ای بودند، ۳ بیمار به دلیل کهولت سن و ۲ بیمار دیگر نیز ۶۰ ساله و بدون بیماری زمینه‌ای جان خود را ازدست داده‌اند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر ادامه داد: مسن‌ترین جان‌باخته کرونا در استان بوشهر ۹۳ ساله و جوان‌ترین نیز فردی ۳۵ ساله و داری بیماری زمینه‌ای ژنتیکی بوده است.

کشمیری یادآور شد: تعداد افراد بهبودیافته که در اینفوگرافیک روابط عمومی دانشگاه به شکل روزانه منتشر می‌شود به این معنی است که فرد در بیمارستان بستری نیست و در مراقبت خانگی به سر می‌برد و اگر هر یک از آنان به هر علتی دچار علائمی شوند که نیاز به بستری داشته باشند طبیعی است که از تعداد بهبودیافتگان کم و به تعداد افراد بستری اضافه شود.

او تاکید کرد: آمار‌های فعلی نتیجه رفتار صحیح مردم در برابر کرونا بوده است و این موضوع نباید ما را از شیوع احتمالی موج دوم کرونا غافل کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تشکر از همکاری مردم با مدافعان سلامت استان بوشهر عنوان کرد: وضعیت فعلی استان بوشهر ‏حاصل رفتار همه آحاد مردم در روز‌هایی است که با جدیت پشتیبان مدافعان سلامت استان بودند و درصورتی‌که این رفتار ادامه پیدا نکند ممکن است روز‌های سختی پیش روی ما قرار بگیرد.

کشمیری تاکید کرد: از عموم مردم درخواست می‌کنم همچنان رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را ‏جدی گرفته، از رفت‌وآمد‌های غیرضروری به‌شدت پرهیز و دیدوبازدید‌های خود را به‌روز‌های بعد از شکست کرونا موکول ‏کنند. ‏

انتهای پیام/م

برچسب ها: ویروس کرونا ، کووید-19
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.