استاندار هرمزگان مطرح کرد؛

واگذاری زمین به بنیاد مسکن برای ساخت ۳ هزار واحد مسکونی

استاندار هرمزگان گفت: برای ساخت بیش از سه هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن، زمین در اختیار بنیاد مسکن استان قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، فریدون همتی، استاندار هرمزگان گفت: برای ساخت بیش از سه هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن، زمین در اختیار بنیاد مسکن استان قرار گرفته است.

همتی در نشست شورای مسکن استان هرمزگان با اشاره به بررسی و پیگیری اجرای طرح اقدام ملی ساخت مسکن، افزود:به منظور تسریع در اجرای این طرح، ۵۰ درصد از هزینه صدور پروانه ساخت واحد‌های طرح اقدام ملی مسکن از سوی شهرداری‌ها تخفیف داده می‌شود و ۵۰ درصد مابقی نیز فعلا اخذ نخواهد شد تا بنیاد مسکن بتواند به سرعت این واحد‌ها را بسازد.

او گفت: همچنین طبق تصمیمات اتخاذ شده هزینه‌ای از سوی نظام مهندسی نیز برای ساخت واحد‌های مسکونی در قالب این طرح، فعلا دریافت نمی‌شود.

استاندار هرمزگان به بررسی تامین مسکن کارکنان ادارات و بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی اشاره کرد و افزود: در این راستا ادارات و بنگاه‌ها سریعا نسبت به ثبت نام و تشکیل پرونده برای کارکنان فاقد مسکن که تاکنون از تسهیلات این حوزه نیز استفاده نکرده اند، اقدام کنند تا اطلاعات دقیقی از تعداد این افراد مشخص شود.

همتی گفت: برای تامین مسکن کارکنان ادارات و بنگاه‌ها، هرکدام از دستگاه‌ها که دارای زمین مازاد هستند، می‌توانند برای ساخت مسکن کارکنان خود از آن استفاده کنند و در غیر این صورت، زمین مورد نیاز برای این کار از طریق اداره کل راه و شهرسازی استان تامین خواهد شد.

او افزود: برای ساخت این واحد‌های مسکونی از ظرفیت تعاونی‌های مسکن استفاده می‌شود و همچنین ادارات فاقد تعاونی می‌توانند، تعاونی‌های جدید مسکن تشکیل دهند.

همتی گفت: در زمینه نوسازی بافت‌های فرسوده در هرمزگان نیز اقداماتی در حال انجام است که با جدیت پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.