محمودی در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

رایزنی برای ثبت‌نام دانش آموزان اتباع در «سامانه شاد»

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور گفت: در حال حاضر با وزارت آموزش و پرورش در حال هماهنگی هستیم تا اتباع هم بتوانند از «سامانه شاد» استفاده کنند.

در حال تکمیلمهدی محمودی، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تردد اتباع خارجی در مرزهای کشور اظهار کرد: در حال حاضر تردد اتباع خارجی در مرزهای کشور به ۳ شکل انجام می‌شود، اولین روش مربوط به اتباعی است که دارای روادید و گذرنامه هستند که تردد برای آنها قانونی است.

او اضافه کرد: دومین روش برای افرادی است که به صورت غیرمجاز در کشور حضور دارند، براساس شرایط از پیش تعیین شده این افراد به صورت خود معرف به مراکز مربوط جهت ثبت نام مراجعه می‌کنند و هماهنگی‌هایی برای تردد آنها صورت می‌گیرد.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور یادآور شد: در ادامه اتباعی هستند که به صورت غیرمجاز وارد کشور شدند که نیروی انتظامی پس از دستگیر کردن، آنها را به اردوگاه منتقل کرده و به کشور خودشان بازگردانده می‌شوند.

محمودی بیان کرد: همچنان هشدارهای بهداشتی برای اتباع به صورت پیامک ارسال می‌شود؛ همچنین تمام افرادی که در مهمانشهرها  ساکن هستند پک‌های بهداشتی را دریافت کرده‌اند.

او ادامه داد: در ارتباط با تحصیل اتباع خارجی همانند اتباع ایرانی برنامه‌ریزی هایی صورت گرفته و باید در فضای مجازی آموزش را دنبال کنند؛ در حال حاضر درباره ثبت نام اتباع در «سامانه شاد» با وزارت آموزش و پرورش در حال هماهنگی هستیم تا بتوانند از این سامانه استفاده کنند.

 مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور گفت: امیدواریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شاهد کاهش ویروس کرونا در میان اتباع خارجی باشیم.


بیشتر بخوانید: توزیع ۶ هزار پک بهداشتی به اتباع خارجی مبتلا به ویروس کرونا


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدیه
۱۹:۳۹ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
خوب
آخرین اخبار