افزایش ۲۰ درصدی تولید عسل در خلخال

مدیر جهاد کشاورزی خلخال گفت: میزان تولید عسل این شهرستان پارسال نسبت به سال ما قبل آن ۲۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهبود علیزاده، مدیر جهاد کشاورزی خلخال گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی و ترویجی برای زنبورداران همراه با ارائه مشاوره از سوی کارشناسان امور ترویج مدیریت جهاد کشاورزی به تولیدکنندگان عسل از عوامل مهم افزایش تولید محصول عسل است.

او با بیان اینکه میزان تولید عسل این شهرستان پارسال نسبت به سال ما قبل آن ۲۰ درصد افزایش دارد، اظهارداشت: عسل تولیدی این منطقه علاوه بر تامین نیاز مصرفی مردم به ۱۰ استان دیگر کشور نیز ارسال می‌شود.

علیزاده گفت: علاوه بر پرورش زنبور در بیش از ۴۶ هزار کندوی مدرن زنبور عسل در خلخال، هزار و ۳۰۰ کندو نیز به صورت بومی و سنتی در روستاهای این شهرستان در سه بخش مرکزی، خورش‌رستم و شاهرود پرورش داده می‌شود.

او همچنین افزود: تولید عسل به شکل ارگانیک و با پرهیز از هرگونه افزودنی‌های خوراکی طعم و مزه‌دار به عسل توسط زنبورداران منطقه موجب شده تا عسل طبیعی تولیدی خلخال جایگاه خود در بحث فروش و صادرات به سایر استان‌ها را حفظ کرده و همچنان رتبه اول را در این زمینه داشته باشد.

علیزاده با اشاره به استفاده زنبورداران استان‌های همجوار از جمله گیلان از مناطق سرسبز خلخال در فصول بهار و تابستان ، بیان‌کرد: از اوایل خردادماه بیشترین کوچ و استقرار کندوهای عسل غیربومی در خلخال با صدور مجوزهای لازم انجام و اتراق در ارتفاعات، مرتع، ییلاقات و دامنه کوه‌های مرتفع و سرسبز بیشترین مناطق هدف زنبورداران غیربومی و میهمان این شهرستان است.

مدیر جهاد کشاورزی خلخال همچنین با بیان اعمال محدودیت ترافیکی و تردد در مسیر راه‌های منتهی به استان گیلان برای قطع زنجیره کرونا افزود: برای تسهیل بازگشت زنبورداران مهاجر از استان‌های گیلان و مازنداران با هماهنگی انجام شده با ستاد مدیریت بحران خلخال ،زمینه برای گشایش موقتی جاده خلخال - اسالم فراهم شد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.